AKTS - İspanyolca II

İspanyolca II (SPAN202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İspanyolca II SPAN202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
SPAN201
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, SPAN201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel İspanyolca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • Alfabeyi tanıyabilir, • kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, • bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: • kişisel bilgi verebilir, • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla İspanyolcanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak,
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Kişileri ve aile bireylerini tanıtma ve betimleme, fiziksel ve karakter özellikler ile kişisel ilişkiler hakkında konuşmak, zevkler ve ilgileri ifade etmek, “gustar” ve “encantar” fiilleri, Nicelik belirleyicileri: muy, bastante, un poco Ders kitabı 70-76
3 Boş zaman aktiviteleri İyelik sıfatları, aksan vurguları Pratik ve iletişim: Seçilen kişiyi tanıtmak ve tanımlamak Video çalışması: Dinlediğiniz şarkılar sizi tanımlar mı? Ders kitabı 77-83
4 Alışkanlıklar hakkında konuşmak / Saatleri sorma ve söyleme / Eylemlerin sıralanması (primero, después, luego…) Ders kitabı 84-89
5 Haftanın günleri, günün kısımları ve günlük rutinler / Geniş zamanda düzensiz filler (volver,empezar) Sıklık zamirleri, dönüşlü/zamirsel fiiller Ders kitabı 90-94
6 Dünyanın en başarılı kişilerinin günlük rutinleri / Pratik ve iletişim: Ödüller / Video Çalışması: Bir İspanyol’un Yaşamında Bir Hafta / Ders kitabı 95-97
7 Yemekler, yiyecekler, sipariş verme, gastronomic alışkanlıklar “Poner”, “Traer“ fiilleri, “de” ve “con” edatları Dolaysız nesne zamirleri (lo, la, los, las) Ders kitabı 98-106
8 ARA SINAV
9 İspanya ve Latin Amerika’nın Tipik Yemekleri Pratik ve İletişim: İspanya’nın gastronomik haritası Video Çalışması: Madrid’de Bir Gün: Lezzetli Bir Gezi Ders kitabı 107-111
10 İdeal bir semtin tasavvuru ve betimlenmesi Köyler, mahalleler ve şehirlerin tanımlanması Adres sormak, yer ve konum tarifi Nicelik sıfatları (muy, bastante, mucho/a/os/as…) Ders kitabı 112-120
11 Zevkleri ifade etmek (lo que mas/menos me gusta…) / Pratik ve iletişim: Semtler ve ilginç yerler hakkında konuşmak, / Video çalışması: Bir semt: San Telmo, en Buenos Aires / Ders kitabı 121-125
12 Yetkinlik ve beceriler, karakter sıfatları, meslekler / Yaşamdaki değişiklikler Ders kitabı 126-130
13 Geçmiş deneyimler hakkında konuşmak; Geçmiş zaman / “Saber” ve “Poder” fiilerinin kullanımı Ders kitabı 131-135
14 Geçmiş deneyimler ve yaşamdaki değişimler hakkında konuşmak / Video Çalışması: Bir Özgeçmiş Videosu Ders kitabı 136-139
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Aula Internacional Plus 1, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur.
2 Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar.
3 Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. X
4 Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
5 Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir.
6 Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. X
7 Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır.
8 Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir.
9 Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir.
11 Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar.
12 Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
13 Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir.
14 Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır.
15 Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir.
16 Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir.
17 Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder.
18 Güvenlik standartlarına uyum gösterir.
19 Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır.
20 Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
21 Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler.
22 Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar.
23 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır.
24 Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
25 Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
26 Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir.
27 Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir.
28 Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir.
29 Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir.
30 Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular.
31 Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır.
32 SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100