AKTS - Fransızca IV
Fransızca IV (FRE302) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransızca IV | FRE302 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| FRE301 | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı FRE201, FRE202 ve FRE301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ’ne göre A2*(Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel yabancı dil becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders, sosyal ortamlarda öğrencilerin Fransızca iletişim kurabilmelerini sağlayacak yapı ve becerilerin öğretilmesini amaçlamaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı | 
| 2 | “ir”, “-oir”, et “-re” takısıyla biten fiiller | Ders kitabı s. 108-122 | 
| 3 | Çift zamirli fiiller Dolaylı Nesne | Ders kitabı s. 122-134 | 
| 4 | Emir kipi | Ders kitabı s. 134-140 | 
| 5 | İlgi zamirleri | Ders kitabı s. 140-148 | 
| 6 | Olumsuzluk ve soru yapma | Ders kitabı s. 148-156 | 
| 7 | Dolaylı aktarım Le gérondif | Ders kitabı s. 156-160 | 
| 8 | Edatlar ve kullandıkları fiiller | Ders kitabı s. 160 | 
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Yakın gelecek zaman, di li geçmiş zaman | Ders kitabı s.166-198 | 
| 11 | Zaman belirteçleri, Edilgen yapı | Ders kitabı s.198-206 | 
| 12 | Şimdiki zamanın hikayesi "-yordu" "miş" li zaman | Ders kitabı s.206-214 | 
| 13 | Yakın geçmiş zaman | Ders kitabı s.214-224 | 
| 14 | Gelecek zaman | Ders kitabı s.224-228 | 
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Grammaire progressive du français” (Niveau intermédiaire) CLE, Paris, 2003 | 
|---|---|
| 2. MDB Diğer Dil öğreim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 4 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur. | |||||
| 2 | Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar. | |||||
| 3 | Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. | |||||
| 4 | Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 5 | Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir. | |||||
| 6 | Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. | X | ||||
| 7 | Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır. | |||||
| 8 | Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir. | |||||
| 9 | Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
| 10 | Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir. | |||||
| 11 | Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar. | |||||
| 12 | Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 13 | Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir. | |||||
| 14 | Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır. | |||||
| 15 | Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir. | |||||
| 16 | Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 17 | Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder. | |||||
| 18 | Güvenlik standartlarına uyum gösterir. | |||||
| 19 | Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır. | |||||
| 20 | Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 21 | Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler. | |||||
| 22 | Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar. | |||||
| 23 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır. | |||||
| 24 | Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 25 | Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | |||||
| 26 | Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir. | |||||
| 27 | Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir. | |||||
| 28 | Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 29 | Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir. | |||||
| 30 | Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular. | |||||
| 31 | Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır. | |||||
| 32 | SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
