AKTS - Yenilikçi Görsel Anlatı
Yenilikçi Görsel Anlatı (ART285) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yenilikçi Görsel Anlatı | ART285 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Ders kapsamında görsellerin ve görsel anlatımın; kişisel ifade, tasarım, öğrenme, iletişim ve etkileşimdeki yeri ve yenilikçi yaklaşımların öneminin irdelenmesi hedeflenmektedir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Görsel anlatım süreçlerinin seçilen örnek eserler aracılığı ile irdelenmesi; belirlenen bir görsel anlatım türüne yönelik araştırma raporunun hazırlanması; görsellerin ve/veya görsel anlatımın düşünme, karar verme, kişisel ifade ve iletişimdeki etkinliğine yönelik bilgilendirme ve değerlendirme; yenilikçi yaklaşımların görsel anlatı uygulamalarına etki | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Görsel Anlatımın Tanımlanması: Amaç, türler, üretim metodları ve gereksinimler | |
| 2 | Görselin Tanımlanması: Türler, örnekler ve üretim metodları Yenilikçi Sanatçının Tanımı ve Yenilikçi Yaklaşımı Sanatsal Çalışmalara Adapte Etme | |
| 3 | Sabit ve Üretilen Görseller: El ile ve/veya dijital olarak çizim, boyama, gruplandırma, şekil verme gibi birveya birden fazla metodun kullanılması ile var edilen görseller ve/veya objeler | |
| 4 | Sabit ve Kaydedilmiş Görseller: Analog veya dijital olarak fotoğraflama, modelleme veya işleme gibi bir veya birden fazla metodun kayıt edebilme özelliği ile elde edilen görseller | |
| 5 | Hareketli Görseller ve Hareketin Yaratılması: Kare kare pozlandırma ve görüntüleme ile hareket algısı yaratacak şekilde görsellerin yaratılması | |
| 6 | Hareketli Görseller ve Hareketin Kaydedilmesi: Canlı varlıkların veya hareket etmekte olan cisim veya objelerin kaydedilmeleri ile elde edilen görseller | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Bakış Açısı ve Kompozisyon | |
| 9 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Işık, Renk ve Doku | |
| 10 | Görsel Anlatımın Bileşenleri: Ses | |
| 11 | Kişisel Araştırma Projesi: Kapsam ve amacın tanımlanması ve sunumu | |
| 12 | Kişisel Araştırma Projesi: Araştırma süreci ve veri toplanması | |
| 13 | Kişisel Araştırma Projesi: 1. Değerlendirme | |
| 14 | Kişisel Araştırma Projesi: Rapor revizyonu | |
| 15 | Kişisel Araştırma Projesi: Rapor Teslimi | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Block, B. (2007). The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Oxford. Focal Press Publishing. | 
|---|---|
| 2. Caplin, S., Banks, A. ve Holmes, N. (2003). The Complete Guide to Digital Illustration. East Sussex: Ilex Press | |
| 3. Ching, F. D. K. (1989). Drawing: A Creative Process. Wiley Publishing | |
| 4. Dahaner, S. (2004). The Complete Guide to Digital 3D Design. East Sussex: Ilex Press. | |
| 5. Selby, A. (2009). Animation in Process. Laurence King Publishing. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | 7 | 10 | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 25 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 25 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur. | |||||
| 2 | Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar. | |||||
| 3 | Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. | |||||
| 4 | Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 5 | Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir. | |||||
| 6 | Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. | X | ||||
| 7 | Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır. | |||||
| 8 | Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir. | |||||
| 9 | Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
| 10 | Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir. | |||||
| 11 | Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar. | |||||
| 12 | Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 13 | Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir. | |||||
| 14 | Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır. | |||||
| 15 | Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir. | |||||
| 16 | Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 17 | Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder. | |||||
| 18 | Güvenlik standartlarına uyum gösterir. | |||||
| 19 | Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır. | |||||
| 20 | Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 21 | Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler. | |||||
| 22 | Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar. | |||||
| 23 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır. | |||||
| 24 | Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 25 | Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | |||||
| 26 | Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir. | |||||
| 27 | Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir. | |||||
| 28 | Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 29 | Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir. | |||||
| 30 | Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular. | |||||
| 31 | Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır. | |||||
| 32 | SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 7 | 2 | 14 | 
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 1 | 8 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
