AKTS - İleri İngilizce Konuşma Becerileri

İleri İngilizce Konuşma Becerileri (ENG395) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri İngilizce Konuşma Becerileri ENG395 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • MDB öğretim görevlileri / DML instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ENG395, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen orta/üstü ve bağımsız kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda özgüvenli ifade için gerekli ileri düzey iletişim becerileri ile donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma • metinleri eleştirel bir şekilde okuyup yorumlar, • metinlerdeki temel argümanları ve destekleyici kanıtları belirleyebilir, • metinlerde ele alınan konularla ilgili farklı bakış açılarını tartışabilir, • okuma metinlerindeki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları sözlü sunumlarda kullanmak üzere bulabilir ve özetleyebilir,
  • Dinleme • başkalarının bakış açılarını ve düşüncelerini dikkatle dinleyerek farklı bakış açılarını ve deneyimlerini ayır edebilir, • iletişim tarzlarındaki kültürel farklılıkları ayırt edebilir, • gerçek hayatta karşılaşılan sesli metinleri ve zorlukları deneyimlemek için podcast'ler, röportajlar, TED konuşmaları veya akademik dersler gibi özgün dinleme materyallerinden faydalanabilir,
  • Konuşma - Günlük konuşma becerileri: • sözlü iletişim tekniklerini kullanarak ve aktif dinleyerek günlük konuşmalara katılabilir, • Uygun sözlü ve beden dili kullanarak günlük ve iş ortamlarında sohbet becerilerini geliştirerek güçlü sosyal etkileşimde bulunabilir, • yakınlık kurmak ve kişilerarası ilişkileri güçlendirmek için kişisel hikayel, anekdot veya deneyimleri paylaşabilir, - Resmi konuşma becerileri: • resmi sunumlar sırasında görsel etkiyi ve izleyici katılımını artırmak için sunum araçlarını kullanarak etkili sunumlar planlayabilir, organize edebilir ve sunabilir, • izleyicileri belirli bir konu hakkında bilgilendirmek ve eğitmek ve onlara ana fikirleri veya konuları net bir şekilde anlamalarını sağlamak için çeşitli sunum türleri (bilgilendirici, ikna edici, gösterici, iş, motivasyon vb.) kullanabilecek, • hedef kitleye uygun dil, ton ve kelime dağarcığı gibi profesyonel telefon görgü kurallarını kullanarak fikir, bilgi ve istekleri telefonda açık ve net bir şekilde iletebilir, • kişisel, akademik ve iş ortamında bağlantılar kurmak için kişisel geçmişi, ilgi alanlarını, başarılarını ve hedeflerini etkili bir şekilde ileterek kendini tanıtan konuşmalar yapabilecek, • mesleki etkileşimlere yön vermek için etkili iletişim stratejileri sergileyerek iş toplantıları, müzakereler ve röportajlar gibi resmi senaryoları canlandırma yoluyla pratik edebilecek,
  • Yazma • ders, tartışma ve sunumlar sırasında sözlü verilen bilgilerin anlaşılması ve değerlendirilmesine yardımcı olmak için etkili not alma stratejileri uygulayabilir, • yazılı veya sözlü verilerden toplanan bilgileri aktif olarak sentezleyerek, özetleyerek ve yansıtarak notlar alabileceklerdir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için mevcut becerilerini ilerletmeyi amaçlayan çeşitli etkinlikler sunar. Uygun biçim ve ifadelerin edinilmesini vurgulayarak, öğrencilerin akademik ya da profesyonel ortamlara güvenle katılmalarını ve konuşarak etkili olmalarını sağlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Oryantasyonu Course Memo
2 Detayları bulmak için dinleme yapma ve açıklama talep etme Ünite1: Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 2-9
3 Ana fikri bulmak ve etkili not tutmak için dinleme yapma Ünite 1: Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 10-17
4 Farklı ülkelerdeki akademik dürüstlük görüşleri üzerine araştırma ve tartışma yapma Ünite 1: Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 18-21
5 Detaylı bilgi almak için dinleme yapma ve tahminde bulunma, telefon görüşmelerini başlatmak ve sonlandırma Ünite 2: Bright Lights, Big City Ders Kitabı sayfa: 22-32
6 Duyguları dile getirme ve yön/adres bilgileri alma ve verme Ünite 2: Bright Lights, Big City Ders Kitabı sayfa: 33-41
7 Bilgi, ana fikir ve detaylar için dinleme, ders anlatımın planını/taslağını çıkarma Ünite 3: Money… Talks! Ders Kitabı sayfa: 42-52
8 Öneriyi dinleme, öneri verme, kabul etme ve reddetme, sunum hazırlamak için araştırma yapma Ünite 3: Money… Talks! Ders Kitabı sayfa: 53-61
9 rakamları, oranları not almak için dinlemek ve grafik yorumlamak Ünite 5: The Way We Live Ders Kitabı sayfa: 82-92
10 İstatistiki bilgileri açıklama, kıyaslama ve sonuç çıkarma Ünite 5: The Way We Live Ders Kitabı sayfa: 93-101
11 Benzerlikler, farklılıklar, leh ve aleyhte konuşmalar yapma Ünite 6: World Village Ders Kitabı sayfa: 114-120
12 Ana fikir ve detaylar için dinleme yapma, sevilen ve sevilmeyen konular hakkında sorular sorma Ünite 8: Each to Their Own Ders Kitabı sayfa: 142-152
13 Not alma, alınan nottan konuşma yapma, hazırlık yapmadan konuşma yapma Ünite 8: Each to Their Own Ders Kitabı sayfa: 153-161
14 Sunumlar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. New Interactions 3, Mc Graw Hill ,2020
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller/ Supplemantary materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 4 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur.
2 Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar.
3 Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir.
4 Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
5 Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir.
6 Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular.
7 Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır.
8 Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir.
9 Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir.
11 Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar.
12 Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
13 Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir.
14 Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır.
15 Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir.
16 Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir.
17 Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder.
18 Güvenlik standartlarına uyum gösterir.
19 Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır.
20 Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
21 Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler.
22 Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar.
23 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır.
24 Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
25 Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
26 Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir.
27 Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir.
28 Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir.
29 Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir.
30 Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular.
31 Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır.
32 SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 1 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2 2
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100