AKTS - Kariyer Planlama
Kariyer Planlama (KRY111) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer Planlama | KRY111 | 1. Dönem | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Atılımlı olmak, Öğrenci odaklı programlar, Fakülte, Bölüm tanıtımları, Kariyer Planlama ve Ortak Eğitim, Erasmus, CV yazım türleri, Mülakat teknikleri, Etkili İletişim ve sunum teknikleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders izlencesi, Kariyer Planlama nedir | Moodle'da sunulan videolar |
2 | Atılımlı Olmak -Kampus yerleşke -Atılımda öğrenci olmak (video) -Email, atacs, BT kullanımı -Sıkça sorulan sorular (Yönergeler, ortalama, ek sınav, vb) -Moodle kullanımı -Ofis 365 kullanımı | İlgili birimlerin vereceği kısa videolar veya sunumlar Gültekin Hoca yönetmeleriler ile ilgili en sık sorulan soruları adresleyecek |
3 | Öğrenci Odaklı programlar -Öğrenci İşleri -Kütüphane kullanımı -Spor Olanakları -Öğrenci Klupleri -Öğrenci Gelişim ve Danışma ofisi | İlgili birimlerden kısa video veya sunum dosyası alınacak |
4 | Fakültelere özel İçerik: Fakülte ve Bölüm tanıtımları, olanaklar | Bölüm Başkanları ve ortak süreç videoları |
5 | Fakültelere özel İçerik: Fakülte ve Bölüm tanıtımları, olanaklar | Bölüm Başkanları ve ortak süreç videoları |
6 | Kariyer Planlama ve Ortak Eğitim Erasmus | Selin Hanım ve Özgün Hanım Viderolar: *Kariyerime katkı sağlayacak faaliyetler videosu *Geçmişime Notlar Röportaj videosu |
7 | CV Yazım Türleri | Zehra Pınar Sevinç Hoca |
8 | Mülakat Teknikleri I | Zehra Pınar Sevinç Hoca |
9 | Mülakat Teknikleri II | Zehra Pınar Sevinç Hoca |
10 | Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri | Elif Eşiyok Hoca |
11 | ZEKÂ VE KİŞİLİK *Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? GİRİŞİMCİLİK | Burcu Tosun Hoca, videoları (20 + 20) |
12 | 21. Yüzyıl yetkinlikleri ve kariyer | Ceyhan Çiğdemoğlu Hoca |
13 | Zaman Yönetimi Stres Yönetimi | Şule Tuzlukaya Hoca Videoları |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar. |
---|---|
2. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü. | |
3. Yetenek Kapısı platformu. | |
4. Ders sonu değerleme formu. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 25 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 25 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur. | |||||
2 | Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar. | |||||
3 | Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. | |||||
4 | Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
5 | Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir. | |||||
6 | Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. | X | ||||
7 | Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır. | |||||
8 | Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir. | |||||
9 | Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
10 | Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir. | |||||
11 | Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar. | |||||
12 | Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
13 | Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir. | |||||
14 | Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır. | |||||
15 | Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir. | |||||
16 | Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
17 | Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder. | |||||
18 | Güvenlik standartlarına uyum gösterir. | |||||
19 | Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır. | |||||
20 | Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
21 | Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler. | |||||
22 | Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar. | |||||
23 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır. | |||||
24 | Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
25 | Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | |||||
26 | Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir. | |||||
27 | Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir. | |||||
28 | Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
29 | Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir. | |||||
30 | Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular. | |||||
31 | Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır. | |||||
32 | SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 28 |