AKTS - Havayolu İşe Giriş Hazırlığı
Havayolu İşe Giriş Hazırlığı (PLT428) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Havayolu İşe Giriş Hazırlığı | PLT428 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, pilot adaylarını Türk Hava Yolları İngilizce Sınavı, DLR 1 (İngilizce), DLR 2, Mollymawk (İngilizce), TOEFL, IELTS ve TOEIC gibi havayolu işe alım süreçlerinde karşılaşacakları sınavlara hazırlamak için tasarlanmıştır. Ders, öğrencilere bu sınavlarda gerekli olan temel iletişim becerilerini, gramer yapılarını, sınav stratejilerini ve davranışsal mülakat tekniklerini kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | 1. Havayolu mülakat süreçleri hakkında bilgi 2. Gerçek sınav soruları ile İngilizce teknik soru cevaplama pratiği 3. Senaryo temelli davranışsal mülakat uygulamaları 4. Havacılık İngilizcesi kelime bilgisi ve iletişim stratejileri geliştirme Ver. 20.05.2024 5. IELTS ve TOEFL için gerekli temel becerilerin kazandırılması |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Havayolu İşe Alım Süreçlerine Genel Bakış | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 1: The Safety Case for Introducing International Aviation Language Proficiency Requirements |
| 2 | Havacılık Terimleri İngilizce Genel Bakış | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 2: General Introduction to Language Proficiency and Language Acquisition |
| 3 | Türk Hava Yolları İngilizce Sınavı (Grammar & Vocabulary) | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 7: Language Proficiency Training |
| 4 | DLR 1 (Cognitive Skills & Verbal Reasoning) | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 5: Implementation |
| 5 | DLR 2 (Teamwork & Communication Skills) | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 3: Aeronautical Radiotelephony Communications |
| 6 | Mollymawk Testi (Situational Awareness & Decision Making) | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 6: Language Testing Criteria for Global Harmonization |
| 7 | TOEFL ve IELTS’e Giriş (Reading & Listening Skills) | ETS (2024). TOEFL iBT Official Guide Chapter 2: Reading Section |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | TOEFL ve IELTS’e Giriş (Writing & Speaking Skills) | ETS (2024). TOEFL iBT Official Guide Chapter 4: Speaking Section |
| 10 | Teknik Sorular ve Mülakat Pratiği | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Appendix D: Aviation Language Qualifications |
| 11 | Davranışsal Mülakat Soruları | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Appendix E: Modern Language Training Methods — Historical Background |
| 12 | Vücut Dili ve Sözsüz İletişim | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 7: Language Proficiency Training |
| 13 | Gerçek Sınav ve Mülakat Simülasyonu | ETS (2024). TOEFL iBT Official Guide Chapter 6: Authentic TOEFL iBT Practice Test 1 |
| 14 | Hatalardan Ders Çıkarma ve Güçlü Yönleri Geliştirme | ETS (2024). TOEFL iBT Official Guide Appendix: Performance Feedback for Test Takers |
| 15 | Genel Değerlendirme ve Sertifika Süreçleri | Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements Chapter 4: ICAO Standards and Recommended Practices (SARPs) Concerning Language Proficiency Requirements |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. ICAO (2023). Manual on the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements. International Civil Aviation Organization. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Emery, H. (2020). Aviation English for ICAO Compliance: A Practical Guide to Meeting Language Proficiency Requirements. Macmillan Education. Turkish Airlines (2023). Recruitment Process Guidelines. Official Turkish Airlines website. FAA (2023). |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur. | |||||
| 2 | Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar. | |||||
| 3 | Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. | |||||
| 4 | Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 5 | Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir. | |||||
| 6 | Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. | |||||
| 7 | Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır. | |||||
| 8 | Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir. | |||||
| 9 | Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
| 10 | Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir. | |||||
| 11 | Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar. | |||||
| 12 | Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 13 | Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir. | |||||
| 14 | Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır. | |||||
| 15 | Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir. | |||||
| 16 | Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 17 | Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder. | |||||
| 18 | Güvenlik standartlarına uyum gösterir. | |||||
| 19 | Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır. | |||||
| 20 | Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 21 | Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler. | |||||
| 22 | Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar. | |||||
| 23 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır. | |||||
| 24 | Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 25 | Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | |||||
| 26 | Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir. | |||||
| 27 | Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir. | |||||
| 28 | Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 29 | Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir. | |||||
| 30 | Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular. | |||||
| 31 | Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır. | |||||
| 32 | SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 9 | 27 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
