AKTS - Mimari Aydınlatma Teknikleri
Mimari Aydınlatma Teknikleri (MMR652) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Aydınlatma Teknikleri | MMR652 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Mimari aydınlatma tasarımı üzerine kuramsal ve metodolojik bilgi seviyesini arttırarak, farklı boyutlarda bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmayı ve var olan bilimsel araştırmaları analiz etmeyi ve yorumlamayı amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Mimari tasarımda iç mekan aydınlatmasının olumlu ve olumsuz etkilerinin değerlendirilmesi; çevre aydınlatması, görme, ışık denetimi v.b. konular ile ilgili ayrıntılı bilgiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması, kaynaklar üzerine tartışma. | |
| 2 | Görme ve algı, ışığın fiziği ve prensipleri. | |
| 3 | Işık kaynakları, ışık ve form, ışık sistemleri. | |
| 4 | Işık ve renk | |
| 5 | İç mekan aydınlatması: Ofis aydınlatması ve endüstriyel aydınlatma. | |
| 6 | İç mekan aydınlatması: Eğitim binaları ve spor alanları aydınlatması, mağaza aydınlatması. | |
| 7 | İç mekan aydınlatması: Kamu binaları ve atrium aydınlatması ve konut aydınlatması. | |
| 8 | Dış mekan aydınlatması :Dış mekan spor alanları aydınlatması, yol aydınlatması. | |
| 9 | Dış mekan aydınlatması: Kentsel aydılatma ve konut aydınlatması, dış cephe aydınlatması. | |
| 10 | Sürdürülebilir mimari aydınlatma sistemleri. | |
| 11 | Bilimsel araştırmaların analizi – Mimari aydınlatma üzerine literatürde varolan bilimsel araştırmaların konu, amaç, yöntem ve bulgular kapsamında analiz edilmesi. | |
| 12 | Bilimsel araştırmaların analizi – Mimari aydınlatma üzerine literatürde varolan bilimsel araştırmaların konu, amaç, yöntem ve bulgular kapsamında analiz edilmesi. | |
| 13 | Dönem ödevi üzerine tartışma – Mimari aydınlatma kapsamında yapılması planlanan bilimsel araştırmayı konu, amaç, araştırma sorusu, hipotez, yöntem boyutları ile tartışmak. | |
| 14 | Dönem ödevi üzerine tartışma – Mimari aydınlatma kapsamında yapılması planlanan bilimsel araştırmayı konu, amaç, araştırma sorusu, hipotez, yöntem boyutları ile tartışmak. | |
| 15 | Dönem ödevi üzerine tartışma - Yapılan araştırmanın elde edilen datalarının istatistiksel verileri ve yorumlanması ve sunumu. | |
| 16 | Dönem ödevi üzerine tartışma- Elde edilen veriler ile bilimsel araştırma makalesinin yazımı. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1. - Bean, R. Lighting Interior and Exterior. Architectural Press, London, England, 2004. |
|---|---|
| 2. 2. - Egan, M. D. Concepts of Architectural Lighting. McGraww-Hill, New York, 1983. | |
| 3. - Zennario, P (Ed). Colour and Lighting in Architecture. International Conference Proceedings. Verona, Italy, 2010. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | 1 | 50 |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 14 | 25 |
| Sunum | 2 | 75 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 18 | 160 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar, disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar | |||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | |||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini, güncel bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | X | ||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | 1 | 40 | 40 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 8 | 32 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
