AKTS - Kentsel Tasarım
Kentsel Tasarım (MMR511) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Tasarım | MMR511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kentle ilgili farkındalık düzeyini arttırırken kentin gelişimini yorumlayabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Okumalar ve örnekler üzerinden, Dünya?da ve Türkiye?de kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmeler ile toplumsal mekânın tarihsel olarak oluşumu ve dönüşümlerinin kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırılması ve tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ile ilgili genel bilgi verilmesi. Literatür Bilgileri, içerik bilgilerinin verilmesi. | |
| 2 | Dersin yöntemi, yönetimi, zamanlama ve değerlendirme sisteminin açıklanması, bilgilendirme yapılması. | |
| 3 | Kentsel tasarımın mimarlık ve planlama arasındaki konumu, tartışılması | |
| 4 | Kent ve kamusal alan ilişkisi, kamusal alanların kentteki rolünün tartışılması. | |
| 5 | Kentsel mekan Kamusal alan ilişkisinin irdelenmesi | |
| 6 | Kentsel mekan algısı | |
| 7 | Literatür araştırması | |
| 8 | Literatür araştırması | |
| 9 | Dünya’da kentsel tasarım örnekleri | |
| 10 | Dünya’da kentsel tasarım örnekleri | |
| 11 | Kentsel tasarım projesi örnekleri üzerine tartışma | |
| 12 | Araştırma Konularının belirlenmesi, tartışma | |
| 13 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | |
| 14 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | |
| 15 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme | |
| 16 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1. “Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press |
|---|---|
| 2. 2. Çelik, Z.,Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.) İstanbul: Kitap Yayınevi | |
| 3. 3. Gehl, J. (1987) Life betweenBuildings: Using Public Space. New York: Van NoostrandReinholdCompany. | |
| 4. 4. Krier, R. (1979) Urban Space. London: AcademyEditions | |
| 5. 5. Mumford, L. (1961). The City in History: ItsOrigins, ItsTransformations, andItsProspects. New York, Harcourt, Brace& World | |
| 6. 6. Nasar, J. L. (1998) TheEvaluative Image of the City.ThousandOaks: Sage Publications. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | 1 | 50 |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mimarlığın temel alanlarında bilimsel araştırma yaparak edindiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
| 2 | Mimarlık alanındaki güncel araştırma yöntemleri ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 3 | Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak değişik disiplinlere ait konularda araştırma yapar, disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar | X | ||||
| 4 | Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, çözmek için yöntem geliştirir. | |||||
| 5 | Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır. | X | ||||
| 6 | Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur. | X | ||||
| 7 | Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini, güncel bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır. | |||||
| 8 | Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 9 | Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar. | |||||
| 10 | Alanı ile ilgili yaptığı araştırma sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Projeler | 1 | 12 | 12 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 7 | 5 | 35 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
