AKTS - Perinatoloji Hemşireliği II

Perinatoloji Hemşireliği II (HEM502) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Perinatoloji Hemşireliği II HEM502 1. Dönem 2 4 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğrenciye perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakım hizmetlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Perinatal dönemde hasta güvenliğini sağlamaya yönelik hemşirelik girişimlerini planlar.
  • Perinatoloji alanıyla ilgili etik konuları bilir.
  • Dünyada ve Türkiye'de perinatal dönemde anne ve yenidoğan sağlığını etkileyen durumları bilir.
  • Perinatal dönemde anne, fetus ve yenidoğanın sağlığını değerlendirir.
  • Epigenetik ve perinatal sağlık ilişkisini açıklar.
Dersin İçeriği Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri; perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar; infertilite ve yardımcı üreme teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Perinatalojide Hasta Güvenliği Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081
2 Perinatal Dönemde Etik Sorunlar ve Hemşirenin Rolü Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081
3 Doğurganlığın Düzenlenmesi ve Hemşirenin Rolü Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc.
4 Perinatal Dönemde Anne ve Bebekte Görülen Sorunlar, Hemşirelik Bakımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition.
5 Perinatal Dönemde Evde Bakım ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc.
6 Yenidoğanın Hemşirelik Bakımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
7 Emzirmenin Başlatılmasında Ve Sürdürülmesinde Hemşirenin Rolü Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
8 Ara Sınav
9 Yenidoğanda Sık Görülen Sorunlar, Hemşirelik Bakımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
10 Epigenetik ve Perinatal Sağlık
11 Perinatal Dönemde Medikalizasyon, Anne ve Bebek Sağlığı Açısından Yarattığı Sorunlar Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition.
12 Vaka Tartışması (Gebelik)
13 Vaka Tartışması (Doğum Sonu Dönem)
14 Vaka Tartışması (Emzirme)
15 Ders Değerlendirmesi
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
2. Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081
3. Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition.
4. Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc.
5. Dutta, D. C., Konar, H. (2018). DC Dutta's Textbook of Obstetrics: Including Perinatology and Contraception. Jaypee Brothers Medical Pub; 9 edition
6. Landon, M. B. et all. (2019). Gabbe's obstetrics essentials : normal and problem pregnancies / (edited by) Philadelphia, PA : Elsevier.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirir ve analiz eder X
2 Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, sorun alanlarını belirler ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirir X
3 Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir. X
4 Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilir X
5 Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlar ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilir X
6 Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanır ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilir X
7 Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun hareket eder. X
8 İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilir X
9 Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilir X
10 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. X
11 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. X
12 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerilerini destekler, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenir X
13 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 120