AKTS - Perinatoloji Hemşireliği II
Perinatoloji Hemşireliği II (HEM502) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Perinatoloji Hemşireliği II | HEM502 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrenciye perinatal dönemde kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon aşamalarında uygun hemşirelik bakım hizmetlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Doğum sonu dönemde annenin fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde yenidoğan fizyolojisi, bakımı ve komplikasyonları; doğum sonu dönemde evde bakım hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler ve hemşirenin sorumlulukları; doğurganlığın düzenlenmesinde eğitim ve danışmanlık hizmetleri; perinatolojide kanıta dayalı uygulamalar; infertilite ve yardımcı üreme teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Perinatalojide Hasta Güvenliği | Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081 |
| 2 | Perinatal Dönemde Etik Sorunlar ve Hemşirenin Rolü | Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081 |
| 3 | Doğurganlığın Düzenlenmesi ve Hemşirenin Rolü | Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc. |
| 4 | Perinatal Dönemde Anne ve Bebekte Görülen Sorunlar, Hemşirelik Bakımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition. |
| 5 | Perinatal Dönemde Evde Bakım ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc. |
| 6 | Yenidoğanın Hemşirelik Bakımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara. |
| 7 | Emzirmenin Başlatılmasında Ve Sürdürülmesinde Hemşirenin Rolü Ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yenidoğanda Sık Görülen Sorunlar, Hemşirelik Bakımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara. |
| 10 | Epigenetik ve Perinatal Sağlık | |
| 11 | Perinatal Dönemde Medikalizasyon, Anne ve Bebek Sağlığı Açısından Yarattığı Sorunlar | Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition. |
| 12 | Vaka Tartışması (Gebelik) | |
| 13 | Vaka Tartışması (Doğum Sonu Dönem) | |
| 14 | Vaka Tartışması (Emzirme) | |
| 15 | Ders Değerlendirmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Taşkın, L. (2024) Kadın Sağlığı, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Ankara. |
|---|---|
| 2. Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081 | |
| 3. Simpson, K. R., Creehan, P. A. (2020). Perinatal Nursing. LWW; 5 edition. | |
| 4. Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc. | |
| 5. Dutta, D. C., Konar, H. (2018). DC Dutta's Textbook of Obstetrics: Including Perinatology and Contraception. Jaypee Brothers Medical Pub; 9 edition | |
| 6. Landon, M. B. et all. (2019). Gabbe's obstetrics essentials : normal and problem pregnancies / (edited by) Philadelphia, PA : Elsevier. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirir ve analiz eder | X | ||||
| 2 | Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, sorun alanlarını belirler ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirir | X | ||||
| 3 | Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 4 | Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilir | X | ||||
| 5 | Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlar ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilir | X | ||||
| 6 | Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanır ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilir | X | ||||
| 7 | Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilir | X | ||||
| 9 | Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilir | X | ||||
| 10 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
| 11 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X | ||||
| 12 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerilerini destekler, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenir | X | ||||
| 13 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 4 | 56 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
