AKTS - Sağlıkta İletişim
Sağlıkta İletişim (HEM532) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlıkta İletişim | HEM532 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda; Yardım edici süreci ve terapotik iletişim ilkelerini hemşirelik uygulamalarında kullanabilecek. İletişim sürecinin ilkelerini ve terapotik iletişim tekniklerini vaka örnekleri üzerinde uygulayarak değerlendirebilecek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İletişimin temel kavramları; insan davranışları; iletişim teknikleri; günlük hayatta doğru iletişim tekniklerinin kullanımı; hasta, hasta yakını ve ekip içi iletişimde doğru iletişim tekniklerinin kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sağlıkta İletişim Ders Programının Tanıtımı | |
| 2 | İletişim Kavramı ve Süreci | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
| 3 | İletişim Teknikleri: terapötik ve terapötik olmayan teknikler | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
| 4 | Empati ve Yardım Becerileri | Ghiasee. Sağlıkta İletişim |
| 5 | Kendiliğin Terapötik Kullanımı | Kaçan, Bayram Değer Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım |
| 6 | Vize | |
| 7 | Atılganlık Becerisi Eğitimi | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
| 8 | İletişimde Dinleme ve Anlama Becerisi | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
| 9 | Motivasyon- İş Doyumu Kendini Tanıma ve Benlik Kavramı | Kaçan, Bayram Değer Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım |
| 10 | Özel Durumlarda İletişim | Ghiasee. Sağlıkta İletişim |
| 11 | Özel Durumlarda İletişim | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
| 12 | Hasta Yakınları ile İletişim | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
| 13 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
| 14 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
| 15 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Gürhan, N., Okanlı A. (2019) Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. |
|---|---|
| 2. Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta İletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara | |
| 3. Kaçan, H., Bayram Değer, V. (2023). Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım. Akademisyen Kitabevi. Ankara |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 15 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 12 | 15 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 15 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirir ve analiz eder | X | ||||
| 2 | Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, sorun alanlarını belirler ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirir | X | ||||
| 3 | Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 4 | Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilir | X | ||||
| 5 | Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlar ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilir | X | ||||
| 6 | Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanır ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilir | X | ||||
| 7 | Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 8 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilir | X | ||||
| 9 | Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilir | X | ||||
| 10 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
| 11 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X | ||||
| 12 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerilerini destekler, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenir | X | ||||
| 13 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 4 | 16 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
