AKTS - Sağlıkta İletişim

Sağlıkta İletişim (HEM532) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sağlıkta İletişim HEM532 Alan Seçmeli 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin sonunda; Yardım edici süreci ve terapotik iletişim ilkelerini hemşirelik uygulamalarında kullanabilecek. İletişim sürecinin ilkelerini ve terapotik iletişim tekniklerini vaka örnekleri üzerinde uygulayarak değerlendirebilecek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler; ÖÇ1. İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir.
  • ÖÇ2. İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramları doğrultusunda değerlendirir.
  • ÖÇ3. Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır.
  • ÖÇ4. Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin( fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel, v.b) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
Dersin İçeriği İletişimin temel kavramları; insan davranışları; iletişim teknikleri; günlük hayatta doğru iletişim tekniklerinin kullanımı; hasta, hasta yakını ve ekip içi iletişimde doğru iletişim tekniklerinin kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlıkta İletişim Ders Programının Tanıtımı
2 İletişim Kavramı ve Süreci Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim
3 İletişim Teknikleri: terapötik ve terapötik olmayan teknikler Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim
4 Empati ve Yardım Becerileri Ghiasee. Sağlıkta İletişim
5 Kendiliğin Terapötik Kullanımı Kaçan, Bayram Değer Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım
6 Vize
7 Atılganlık Becerisi Eğitimi Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim
8 İletişimde Dinleme ve Anlama Becerisi Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim
9 Motivasyon- İş Doyumu Kendini Tanıma ve Benlik Kavramı Kaçan, Bayram Değer Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım
10 Özel Durumlarda İletişim Ghiasee. Sağlıkta İletişim
11 Özel Durumlarda İletişim Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim
12 Hasta Yakınları ile İletişim Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim
13 Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması
14 Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması
15 Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Gürhan, N., Okanlı A. (2019) Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
2. Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta İletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara
3. Kaçan, H., Bayram Değer, V. (2023). Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım. Akademisyen Kitabevi. Ankara

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 15
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 12 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirir ve analiz eder X
2 Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, sorun alanlarını belirler ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirir X
3 Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir. X
4 Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilir X
5 Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlar ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilir X
6 Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanır ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilir X
7 Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun hareket eder. X
8 İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilir X
9 Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilir X
10 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. X
11 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. X
12 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerilerini destekler, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenir X
13 Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 12 2 24
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125