AKTS - Sağlıkta İletişim
Sağlıkta İletişim (HEM532) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta İletişim | HEM532 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda; Yardım edici süreci ve terapotik iletişim ilkelerini hemşirelik uygulamalarında kullanabilecek. İletişim sürecinin ilkelerini ve terapotik iletişim tekniklerini vaka örnekleri üzerinde uygulayarak değerlendirebilecek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimin temel kavramları; insan davranışları; iletişim teknikleri; günlük hayatta doğru iletişim tekniklerinin kullanımı; hasta, hasta yakını ve ekip içi iletişimde doğru iletişim tekniklerinin kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlıkta İletişim Ders Programının Tanıtımı | |
2 | İletişim Kavramı ve Süreci | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
3 | İletişim Teknikleri: terapötik ve terapötik olmayan teknikler | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
4 | Empati ve Yardım Becerileri | Ghiasee. Sağlıkta İletişim |
5 | Kendiliğin Terapötik Kullanımı | Kaçan, Bayram Değer Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım |
6 | Vize | |
7 | Atılganlık Becerisi Eğitimi | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
8 | İletişimde Dinleme ve Anlama Becerisi | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
9 | Motivasyon- İş Doyumu Kendini Tanıma ve Benlik Kavramı | Kaçan, Bayram Değer Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım |
10 | Özel Durumlarda İletişim | Ghiasee. Sağlıkta İletişim |
11 | Özel Durumlarda İletişim | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
12 | Hasta Yakınları ile İletişim | Gürhan, Okanlı Yaşamın Sırrı İletişim |
13 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
14 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
15 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gürhan, N., Okanlı A. (2019) Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. |
---|---|
2. Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta İletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara | |
3. Kaçan, H., Bayram Değer, V. (2023). Sağlıkta İletişim Disiplinlerarası Çağdaş Bir Yaklaşım. Akademisyen Kitabevi. Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 12 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirir ve analiz eder | X | ||||
2 | Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, sorun alanlarını belirler ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirir | X | ||||
3 | Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir. | X | ||||
4 | Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilir | X | ||||
5 | Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlar ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilir | X | ||||
6 | Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanır ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilir | X | ||||
7 | Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
8 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilir | X | ||||
9 | Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilir | X | ||||
10 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
11 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X | ||||
12 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerilerini destekler, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenir | X | ||||
13 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |