AKTS - Ürojinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Ürojinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (REH542) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürojinekolojik Problemlerde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | REH542 | Alan Seçmeli | 2 | 1 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Ürojinekolojik problemlerin fizyoterapi ve rehabilitasyonunda kullanılan yöntemlerin bilimsel temelleri ile birlikte anlaşılması amaçlanmıştır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ürojinekolojik problemlere yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pelvik Taban Anatomisi | |
| 2 | Pelvik Taban Nöroanatomisi | |
| 3 | Pelvik Taban Biyomekanisi | |
| 4 | Ürojinekolojik fonksiyon ve disfonksiyon | |
| 5 | Ürojinekolojide değerlendirme | |
| 6 | Stres Üriner inkontinansta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Aşırı Aktif Mesanede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
| 9 | Pelvik Organ Prolapsusunda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
| 10 | Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
| 11 | Anorektal Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
| 12 | Çocuklarda ürojinekolojik problemler ve rehabilitasyonu | |
| 13 | Menstruasyon, menstrüel bozukluklar ve fizyoterapi | |
| 14 | Nörolojik hastalıklarda ürojinekolojik problemler ve rehabilitasyonu | |
| 15 | Vaka sunumu ve Literatür Tartışması | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Textbook of Female Urology and Urogynecology. (2016) Linda Cardozo, David Staskin. CRC Press. ISBN 9781498796316 |
|---|---|
| 2. DeCherney AH , Women's Health; Principles and Clinical Practice, B.C. Decker Inc. Hamilton, London, 2002 | |
| 3. The Female Pelvic Floor: Function, Dysfunction and Management According to the Integral Theory. (2007) Peter Petros. Springer. ISBN 978-3-540-33663-1 | |
| 4. Bo, K., Berghmans, B., Morkved, S., & Van Kampen, M. (2014). Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor-E-Book: Bridging Science and Clinical Practice. Elsevier Health Sciences. | |
| 5. Lobo RA, Crosignani PG, Bruschi F, Women?s Health and Menopause, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Boston, London, 2002. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 10 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 10 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | |||||
| 2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular. | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir. | |||||
| 4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar. | |||||
| 5 | Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
| 6 | Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
| 7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
