AKTS - Ürün Tasarımında Renk
Ürün Tasarımında Renk (GTM039) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün Tasarımında Renk | GTM039 | Seçmeli Dersler | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Uygulamalı Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenciye rengin ürün tasarımı sürecindeki önemli rolunu kavratmak, renk kullanımında kendi bakış açılarını oluşturmalarına yardımcı olacak temel altyapı bilgilerini aktarmak, bunu yaparken renk-ışık-form-mekan ilişkisini vurgulamak ve bu disiplinin terminolojisine aşina kılmak amaçlanır. Ayrıca, öğrencinin, deneme yanılma yoluyla, renk olgusunu kendi kişisel gelişim sürecine katabilir hale gelmesi hedeflenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel renk bilgisi, renk ile ilgili doğal gerçekler, renk ve ışık ilişkisi, rengin kompozisyonel özellikleri, oluşturduğu etkiler, rengin görsel, estetik psikolojik ve algısal özellikleri, 5 duyu ile algılanması, renkte eğilimler, mekanda renk algısı ve etkileri, renk ve kültür etkileşimi. Bahsi geçen konular öncelikle teorik olarak verilir. Sonrasında, iki proje ile öğrencinin bu bilgileri pratiğe aktarması beklenir. Öğrenci bundan sonra kendisine verilen yönlendirme ile beklenen adımları her hafta sunum halinde değerlendirmeye sunar. En son final sunum ile sonlandırır. Ancak değerlendirme tüm süreç üzerinden yapılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Renk olgusuna giriş, dersin neden ve nasıl işleneceğinin aktarımı | |
2 | Renk esasları, renk çemberi, renk sistemleri, (hue, value, chroma vb gibi internasyonal terminoloji ile tanışma ) | Araştırma |
3 | Harmoni ; tanımı ve renk kombinasyonları ile incelenmesi, Renk çemberi ev ödevi teslimi | Renk çemberi ödevi |
4 | Renk formlarının harmonisi, ‘color triangle’ | Araştırma |
5 | Kontrast: tanımı ve renk kombinasyonları ile incelenmesi, ‘Color triangle’ ev ödev teslimi | Ödevin tamamlanması |
6 | Renkte ‘algılamanın rolu ‘ | Araştırma |
7 | Renkte ‘algılama ‘, Görsel olmayan renk algısı ( 5 duyu ) | Araştırma |
8 | Renk psikoljisi devam (kültür, oda, eğilimler ), İlk proje için ürün seçimlerinin onaylatılması | Proje seçimi |
9 | Renk psikolojisi (bioljik reaksiyonlar, sembolizm ) | Araştırma |
10 | İlk proje sunumu | Sunum hazırlama |
11 | Final projesi için konu seçimi | Proje seçimi |
12 | Final proje; 1. Adım beyin fırtınası sunumu, tasarım probleminin belirlenmesi, kritikler | Sunum hazırlama, problem tanımı |
13 | Final proje : 2. Adım, ilk eskizlerin sunumu, kritikler | İlk eskizler |
14 | Final proje: 3.Adım, eskizlerin geliştirilmiş sunumu, renkli mock up | Geliştirilmiş eskizler, mock-up |
15 | Final proje: 4.Adım, final sunum, renkli final model sunumu; revize rapor sunumu | Sunum, model ve rapor hazırlama |
16 | Final Jürisi | Final jürisine hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Linton, H. (1999). Color in architecture. Design methods for buildings, interiors, and urban spaces (McGraw-Hill, New York, 1999). |
---|---|
2. Itten, J. (1970). Itten the elements of color. | |
3. Birren, F. (1987) Principles of Color. | |
4. Fisher, M. P., & Zelanski, P. (1994). Color. | |
5. Mahnke, F. H. (1996). Color, environment, and human response: an interdisciplinary understanding of color and its use as a beneficial element in the design of the architectural environment. John Wiley & Sons. | |
6. Kueppers, H. (1982). The basic law of color theory. Barron's. | |
7. Albers, J. (1975). Interaction of color. Yale University Press. | |
8. Swirnoff, L. (2003). Dimensional Colour. WW Norton & Company. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 50 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 17 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 2 | 8 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 |