AKTS - İşletmeye Giriş I
İşletmeye Giriş I (MGMT111) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmeye Giriş I | MGMT111 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işletmenin temel kavramlarını öğrencilere tanıtmaktır. Son yıllarda özel önem verilen etik değerlerin, çevreciliğin de işletmenin temel kavramları arasında artık yer aldığını göstermektir. Bu bağlamda işletmenin önemi, diğer dallarla ilgisi, teknoloji ile etkileşimi, sosyal sorumluluk kavramının işletmeler için anlamı, global düzende işletmelerin nasıl çalıştığı , girişimciliğin ve küçük işletmelerin önemi, hukuki şekilleri bakımından işletmeler konularına değinilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşletme yönetimi, ekonomik birim olarak işletme, işletme çeşitleri, hukuki şekilleri bakımından işletme çeşitleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin ve İktisadın Temelleri | Ders Kitabı, s. 4-12 |
2 | İşletmenin ve İktisadın Temelleri | Ders Kitabı, s. 12-40 |
3 | İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk | Ders Kitabı, s. 44-51 |
4 | İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk | Ders Kitabı, s. 52-67 |
5 | Küresel İşletme | Ders Kitabı, s. 68-72 |
6 | Küresel İşletme | Ders Kitabı, s. 73-93 |
7 | ||
8 | Küçük İşletme ve Yeni Girişim | Ders Kitabı, s. 98-107 |
9 | Küçük İşletme ve Yeni Girişim | Ders Kitabı, s. 108-123 |
10 | İşletme Sahipliği Çeşitleri | Ders Kitabı, s. 124-129 |
11 | İşletme Sahipliği Çeşitleri | Ders Kitabı, s. 130-146 |
12 | Yönetimin İşlev ve Yetileri | Ders Kitabı, s. 150-162 |
13 | Yönetimin İşlev ve Yetileri | Ders Kitabı, s. 163-175 |
14 | Örgüt, Takım Çalışması ve İletişim | Ders Kitabı, s. 176-195 |
15 | Örgüt, Takım Çalışması ve İletişim | Ders Kitabı, s. 176-195 |
16 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Business Today by M.Mescon, Bovee, C. &Thill, J., 10th ed, Prentice Hall, .New Jersey. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Understanding Business by W. Nickels, McHugh, J. & McHugh, S. International Edition, McGraw Hill, New York. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | X | ||||
4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | X | ||||
5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | X | ||||
6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | X | ||||
7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 102 |