AKTS - Örgütsel Davranış

Örgütsel Davranış (MGMT206) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Örgütsel Davranış MGMT206 4. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Şule Tuzlukaya
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Örgütsel davranış dersinin konusunu örgütlerde insan davranışları ve bu davranışların sonuçlarının örgütler üzerine etkisi oluşturmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Örgütsel davranış teorilerini öğrenme ve değerlendirme
  • Kişilik, tutum ve algının örgüt içerisindeki yerini kavrama ve farklılıkları yorumlayabilme
  • Huzurlu bir çalışma ortamı için stres yönetimi ve çatışma çözme becerilerine sahip olma
  • İş motivasyonunu arttıran yöntemleri bilme ve kullanabilme
  • Başarılı bir liderin örgütü nasıl etkilediğini anlayabilme
  • Örgütsel değişim sürecini yönetebilme
Dersin İçeriği Bu derste öğrencilerin örgütlerindeki insanları anlayabilmesi ve yönetebilmesi için geniş bir yelpazeden teoriler, araçlar ve teknikler aktarılır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Örgütsel davranışa dair temel kavramlar Ders kitabı, ss. 2-37
2 Kişilik ve tutum Ders kitabı, ss. 38-68
3 Algı Ders kitabı, ss. 68-104
4 Problem çözme ve öğrenme Ders kitabı, ss. 104-168
5 İş motivasyonu ve motivasyonu arttırma yöntemleri Ders kitabı, ss. 168-234
6 İş stresi ve stres yönetimi Ders kitabı, ss. 234-265
7 Grup dinamiği ve takım çalışması Ders kitabı, ss. 266-340
8 Ara sınav
9 Liderlik Ders kitabı, ss. 340-386
10 Çatışma ve uzlaşma Ders kitabı, ss. 426-461
11 Örgüt kültürü Ders kitabı, ss. 462-494
12 İş ve örgüt dizaynı Ders kitabı, ss. 526-610
13 Örgütsel karar verme Ders kitabı, ss. 610-647
14 Örgütsel değişim süreci Ders kitabı, ss. 648-700
15 Kariyer planlama Ders kitabı, ss. 700-740
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hellriegel, D., Slochum Jr., J. W. & Woodman, R. W. (1995). "Organizational Behavior". West Publishing Company

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. X
2 İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak.
3 Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek.
4 Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak.
5 Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak.
6 Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak.
7 İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak.
8 Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. X
9 Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak.
10 İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak.
11 Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak.
12 Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi)
13 İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 90