AKTS - Pazarlama Yönetimi I

Pazarlama Yönetimi I (MGMT301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi I MGMT301 5. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Pelin ÖZGEN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Küreselleşme devam ettikçe, işletmeler kademeli olarak pazarlama girişimleri haline gelmektedirler. Bu ders, öncelikle öğrencileri pazarlamanın heyecan verici dünyası ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamanın temel kavramlarını belirleyebilmek ve açıklamak.
  • Pazarlama Stratejileri hakkında genel bir bakış açısı sağlamak.
  • Pazarlamanın makro ve mikro çevresi ile ilgili konuları analiz etmek.
Dersin İçeriği Bu ders, pazarlamada karar alma sürecinin öncesinde ve devamında dikkate alınması gereken kavramları kapsar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel kavramların tanımlanması ve açıklanması Kotler and Armstrong, Bölüm I, p. 5-10
2 Stratejik planlama ve pazarlama süreci Kotler and Armstrong, Bölüm 2, p.41-59
3 Stratejik planlama ve pazarlama süreci Kotler and Armstrong, Bölüm 2, p.41-59
4 Pazarlama Stratejisi - Pazarlama Karmasında Hedef Kitleme Belirleme ve Geliştirme Kotler and Armstrong, part II. P.104-273
5 Pazarlama Stratejisi - Pazarlama Karmasında Hedef Kitleme Belirleme ve Geliştirme Kotler and Armstrong, part II. P.104-273
6 Pazarlamanın Makro ve Mikro Çevresi Kotler and Armstrong, Bölüm 4, p.105-132
7 Pazar Bölümlendirmesi Kotler and Armstrong, Bölüm 6, p.177-206
8 Tüketici ve Endüstriyel Pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri Kotler and Armstrong, Bölüm 6, p.177-206
9 Ara Sınav
10 Tüketici ve Endüstriyel Pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri Kotler and Armstrong, Bölüm 8, p.237-267
11 Tüketici Davranışı Kotler and Armstrong, Bölüm 6, p.177-206
12 Ürün Kotler and Armstrong, Bölüm 9, p.275-304
13 Fiyat Kotler and Armstrong, Bölüm 11, p.345-365
14 Tutundurma Kotler and Armstrong, Bölüm 16, p.493-519
15 Dağıtım Kotler and Armstrong, Bölüm 13, p.397-428
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kotler and Armstrong, Principles of Marketing, 10th Edition, Pearson Prentice Hall
Diğer Kaynaklar 2. W. G. Zikmund and M. d’Amico, Marketing, 5th Edition
3. Boone and Kurtz, Contemporary Marketing, 8th Edition
4. Perrevet and Mc. Carthy, Basic Marketing

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. X
2 İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak.
3 Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. X
4 Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. X
5 Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. X
6 Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak.
7 İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak.
8 Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak.
9 Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak.
10 İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. X
11 Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak.
12 Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi)
13 İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 80