AKTS - Kıymetli Evrak Hukuku
Kıymetli Evrak Hukuku (MGMT321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kıymetli Evrak Hukuku | MGMT321 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı kıymetli evrak hukukuna ilişkin temel kavramların öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kıymetli evrak tanımı ve özellikleri, kıymetli evrak hukuku, kıymetli evrakın hukuki nitelikleri, ödeme ve ibraz, zaman aşımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıymetli evrak düzenlenişi, tanım, unsurlar; kıymetli evrakın tasnifi | Ders Kitabı, s. 3-29 |
2 | Kıymetli Evrak Ziyai ve İptali, Ticari Senetlere ilişkin genel hükümler | Ders Kitabı, s. 33-57 |
3 | Poliçe: Mahiyeti, bulunması gereken unsurlar, devri, teslim | Ders Kitabı, s. 61-89 |
4 | Poliçede kabul, poliçede ödeme, poliçenin kabul edilmemesi veya ödenmemesi dolayısıyla söz konusu olan müraacat hakkı | Ders Kitabı, s. 90-127 |
5 | Emre yazılı senet: Bono | Ders Kitabı, s. 128-151 |
6 | Çek | Ders Kitabı, s. 153-176 |
7 | Emtia senedi | Ders Kitabı, s. 181-214 |
8 | Arasınav | |
9 | Menkul Kıymetler: Genel Hükümler, Hisse Senetleri | Ders Kitabı, s. 219-240 |
10 | Hisse senetleri, Tahvil | Ders Kitabı, s. 240-265 |
11 | Hisse senetleri, Tahviller | Ders Kitabı, s. 265-280 |
12 | Kar ve Zarar Ortaklığı Belgesi, Gelir Ortaklığı Senedi, Finansman Bonosu, Banka Bonoları | Ders Kitabı, s. 283-290 |
13 | Kar ve Zarar Ortaklığı Belgesi, Gelir Ortaklığı Senedi, Finansman Bonosu, Banka Bonoları | Ders Kitabı, s. 291-301 |
14 | Varlığa Dayalı Menkul Kıymetler, Gayrimenkul Sertifikası | Ders Kitabı, s. 303-310 |
15 | Kıymetli Evrakın Eşya Hukukuna İlişkin Türleri | Ders Kitabı, s. 315-331 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. A. BOZER, C. GÖLE, Bankacılar için Kıymetli Evrak Hukuku Bilgisi, Vedat yayıncılık, 2004 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | |||||
4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | |||||
5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | |||||
6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | |||||
7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 132 |