AKTS - Pazarlama Yönetimi II
Pazarlama Yönetimi II (MGMT350) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Yönetimi II | MGMT350 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrenciye pazarlama konusunda karar alınırken dikkate alınacak konuları kapsamakta olup, öğrencinin bu sahada analitik düşünme yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Giriş, Ders İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Tüketici Ürünleri, Endüstriyel Ürünler ve Ürün Stratejisi, Ürün Karması, Ürün Hattı, Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Hayat Seyri, Marka, Dağıtım Kanalları ve Stratejisi Toptancılık ve Perakendecilik, Fiziksel Dağıtım, Satış Geliştirme, Reklam, Promosyon, Halkla İlişkiler, Satış Yönetimi, Fiyatın Pazarlama Karmasındaki Yeri ve Amaçları, Fiyatlandırma Stratejileri Talep Esnekliği, Fiyat Kalite İlişkisi, Fiyat Belirleme |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama karmasına giriş | Ders notu dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
2 | Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma | Ders kitabı, bölüm 7, ss. 214-246 |
3 | Ürün kararları- mal ve hizmetler | Ders kitabı, bölüm 9, ss. 280-312 |
4 | Marka yönetimi | Ders kitabı, bölüm 8, ss. 246-280 |
5 | Fiyatlandırma | Ders kitabı, bölüm 10, ss. 312-334 |
6 | Fiyatlandırma ve esneklik | Ders kitabı, bölüm 11, ss. 360-392 |
7 | Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma | Ders kitabı, bölüm 7, ss. 214-246 |
8 | Ara sınav | |
9 | Dağıtım kanalları | Ders kitabı, bölüm 12, ss. 360-392 |
10 | Perakendecilik ve toptancılık | Ders kitabı, bölüm 13, ss. 392-424 |
11 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Ders kitabı, bölüm 14, ss. 424-452 |
12 | Reklam ve halkla ilişkiler | Ders kitabı, bölüm 15, ss. 452-480 |
13 | Kişisel satış ve satış arttırıcı çabalar | Ders kitabı, bölüm 16, ss. 480-512 |
14 | Proje sunumları | |
15 | Proje sunumları | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kotler, Philip; Armstrong Gary, Principles of Marketing: Global Edition, 14thEdition, 2012 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | X | ||||
4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | X | ||||
5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | X | ||||
6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | |||||
7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 85 |