AKTS - Pazarlama Yönetimi II

Pazarlama Yönetimi II (MGMT350) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi II MGMT350 6. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Pelin ÖZGEN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrenciye pazarlama konusunda karar alınırken dikkate alınacak konuları kapsamakta olup, öğrencinin bu sahada analitik düşünme yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama alanında temel teorik kavramları tanımlama
  • Yeni ürün geliştirme sürecindeki aşamaları öğrenme
  • Ürün yaşam eğrisini analiz etme
  • Fiyatlandırma stratejilerine hakim olma
  • Dağıtım kanallarını tanımlama
  • Perakendecilik ve toptancılık arasında kıyaslama yapabilme
  • Pazarlama iletişimi ve tutundurma stratejileri hakkında değerlendirme yapabilme
Dersin İçeriği Giriş, Ders İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Tüketici Ürünleri, Endüstriyel Ürünler ve Ürün Stratejisi, Ürün Karması, Ürün Hattı, Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Hayat Seyri, Marka, Dağıtım Kanalları ve Stratejisi Toptancılık ve Perakendecilik, Fiziksel Dağıtım, Satış Geliştirme, Reklam, Promosyon, Halkla İlişkiler, Satış Yönetimi, Fiyatın Pazarlama Karmasındaki Yeri ve Amaçları, Fiyatlandırma Stratejileri Talep Esnekliği, Fiyat Kalite İlişkisi, Fiyat Belirleme

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pazarlama karmasına giriş Ders notu dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
2 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma Ders kitabı, bölüm 7, ss. 214-246
3 Ürün kararları- mal ve hizmetler Ders kitabı, bölüm 9, ss. 280-312
4 Marka yönetimi Ders kitabı, bölüm 8, ss. 246-280
5 Fiyatlandırma Ders kitabı, bölüm 10, ss. 312-334
6 Fiyatlandırma ve esneklik Ders kitabı, bölüm 11, ss. 360-392
7 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma Ders kitabı, bölüm 7, ss. 214-246
8 Ara sınav
9 Dağıtım kanalları Ders kitabı, bölüm 12, ss. 360-392
10 Perakendecilik ve toptancılık Ders kitabı, bölüm 13, ss. 392-424
11 Bütünleşik pazarlama iletişimi Ders kitabı, bölüm 14, ss. 424-452
12 Reklam ve halkla ilişkiler Ders kitabı, bölüm 15, ss. 452-480
13 Kişisel satış ve satış arttırıcı çabalar Ders kitabı, bölüm 16, ss. 480-512
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kotler, Philip; Armstrong Gary, Principles of Marketing: Global Edition, 14thEdition, 2012

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. X
2 İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak.
3 Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. X
4 Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. X
5 Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. X
6 Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak.
7 İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak.
8 Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak.
9 Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak.
10 İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak.
11 Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak.
12 Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi)
13 İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 25 25
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 85