AKTS - Enerji Sistemlerinde Optimizasyon
Enerji Sistemlerinde Optimizasyon (ENE422) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Enerji Sistemlerinde Optimizasyon | ENE422 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu ders optimizasyonun temel kavramlarının ve optimizasyon tekniklerinin tanıtılması ve enerji sistemleri mühendisliğinde uygulama yapılabilmesi için tasarlanmıştır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Optimizasyona giriş, grafiksel optimizasyon, doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama, sınırlandırmalı ve sınırlandırmasız optimizasyon, genel optimizasyon, MATLAB uygulamaları, enerji sistemleri mühendisliğindeki çalışmalar. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Optimizasyona Giriş | |
| 2 | Optimizasyona Giriş | |
| 3 | Grafiksel Optimizasyon | |
| 4 | Doğrusal Programlama | |
| 5 | Doğrusal Olmayan Programlama | |
| 6 | Sayısal Teknikler | |
| 7 | Sınırlandırmasız Optimizasyon | |
| 8 | Constrained Optimization | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Genel Optimizasyon | |
| 11 | MATLAB Optimizasyon Uygulamaları | |
| 12 | Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Optimizasyon Problemlerinin Analizi | |
| 13 | Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Optimizasyon Problemlerinin Analizi | |
| 14 | Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Optimizasyon Problemlerinin Çözümü | |
| 15 | Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Optimizasyon Problemlerinin Çözümü | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. EngineerinOptimization Methods and Applications, A. Ravindran, K.M. Ragsdell, G.V. Rektaitis, 2nd Edition, 2006, Wiley | 
|---|---|
| 2. Multidiscipline Design Optimization, G. N. Vanderplaats, VR&D, Inc., Monterey CA, 2007 0-944956-04-1 | |
| 3. Energy Systems: Optimization, Modeling, Simulation, and Economic Aspects, Journal, Springer, ISSN: 1868-3967 | |
| 4. Applied Optimization with MATLAB Programming, Wiley, by P. Venkataraman (2002). | |
| 5. Practical Optimization (Algorithms and Engineering Applications), (Springer) by Antoniou, Andreas and Lu, Wu-Sheng (2007). | |
| 6. Numerical Optimization (Springer) by Jorge Nocedal and Stephen Wright (2006). | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 6 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 30 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 10 | 130 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. | |||||
| 12 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 20 | 20 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 3 | 9 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
