AKTS - Mekanik Sistem Tasarımı
Mekanik Sistem Tasarımı (ME403) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekanik Sistem Tasarımı | ME403 | 7. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ME316 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin, statik, mukavemet, ve makine elemanları temel bigilerini gözden geçirip, anlamaları ve mekanik sistem bileşen analizini ve arıza analizini uygulama ve uygulamada iyi olmaları amaçlanır. Herhangi tasarım dersi, mühendislik yazılımlarının geniş kapsamlı kullanılmasını ister, yorucu el işlerinini azaltıp, interpolasyonu*,iterasyonu*,what-if analizini* ve grafiklemeyi vb. masimum düzeye çıkarmayı amaçlar. *İnterpolasyon = İki bilinen değeri kullanarak, ardaki bilinmeyen biri üçüncü değeri hesaplama işlemidir. İki boyutlu görüntülerin ölçeklendirlmesi işleminde çokça kullanılır. *İterasyon = Kodlamada diiz elemanlarını tek tek yazmak yerine türlü döngüler kullanarak yazmak. *What-if analizi = Varsayım analizi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sistem tasarım kavramları, matematiksel modelleme, optimizasyon yöntemleri, statik, dinamik analizi ve büyük sistemlerde arıza analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 |
2 | Tasarımda genel hususlar | Bölüm 2 |
3 | Makine elemanlarına giriş, Statik analiz | Bölüm 3 |
4 | Makina elemanlarının hata analizi | Bölüm 3 |
5 | Makina elemanlarinin yorgunluk analizi | Bölüm 4 |
6 | Genel sistem tasarımı ve analizi | Bölüm 4 |
7 | Optimizasyon ve proje kontrolü | Bölüm 5 |
8 | Optimizasyon ve proje kontrolü | Bölüm 5 |
9 | Sayısal Modelleme ve Simülasyon | Bölüm 6 |
10 | Sayısal Modelleme ve Simülasyon | Bölüm 6 |
11 | Ekonomik hususlar | Bölüm 7 |
12 | Optimizasyon için Problem Formülasyonu | Bölüm 7 |
13 | Proje Tasarımı | Bölüm 8 |
14 | Proje Tasarımı | Bölüm 8 |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mechanical Engineering Design, 7th Edition, J.E.Shigley, C.R.Mischke, R.Budynas, McGraw-Hill, 2004 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Mark's Calculations For Machine Design, 1st Edition, Thomas H. Brown Jr., McGraw-Hill, 2005 |
3. Standard Handbook of Machine Design, 3rd Edition, J.E.Shigley, C.R.Mischke, T. H. Brown, McGraw-Hill, 2004 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi edinir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık geliştirir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk taşır ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirir. | X | ||||
12 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere çalışabilme becerisi kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 40 | 40 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 193 |