ECTS - - Turizm ve Otel İşletmeciliği

Zorunlu Bölüm Dersleri

- LAN 103 (İkinci Yabancı Dil) (3 + 0) 5

ORY400 - Sosyal ve Kültürel Etkinliklere Katılım (0 + 0) 1

Öğrenciler bir dönemde Üniversite genelinde düzenlenecek en az bir ya da bir akademik yılda en az iki sosyal ve kültürel etkinliğe katılmak zorundadır. Etkinlikler bölümlerin web sayfalarından ilan edilmektedir. Öğrenciler katıldıkları her bir etkinlik için katılım sertifikası alırlar. Bu dersten geçer bir not almak için, öğrencilerin bu sertifikaları danışmanlarına teslim etmeleri gerekmektedir.

TOUR101 - Turizme Giriş (3 + 0) 4

Turizm endüstrisinin esasları, prensipleri ve pratikleri.

TOUR103 - Hijyen ve Sanitasyon (3 + 0) 4

Hijyen ve santitasyon kavramları, üretim alanlarında hijyen ve sanitasyon, genel kullanım alanlarında hijyen ve sanitasyon, gıda güvenliği, personel hijyeni, kalite sistemleri ve hijyen-sanitasyon.

TOUR108 - Servis İşlemleri Yönetimi (3 + 0) 5.5

Servis işlemleri yönetiminde gerekli olan kavram ve araçlar; konaklama işletmeleri servis işlemleri yönetimi.

TOUR110 - Dünya Turizm Coğrafyası (3 + 0) 6

Turizm çoğrafyası, zaman alanları, hava durumunu, kıtalar, bölgeler, ülkeler, Dünya'daki ana turizm destinasyonları ve turizm gelişimin olumlu ve olumsuz yönleri.

TOUR112 - Uluslararası Turizm (3 + 0) 5

Turizm endüstrisinin yapısı ve bileşenleri, seyahat ve turizm istatistikleri, devletin turizm sektöründeki rolü, turizmde pazarlama karması ve stratejileri.

TOUR114 - Turizm Hukuku ve Etiği (3 + 0) 7

Turizm hukukunun özellikleri, nitelikleri, kaynakları ve seyahat hürriyeti kavramları; turizmi düzenleyen üç temel yasa olan 2634 sayılı turizmi teşvik yasası, 1618 sayılı TÜRSAB yasası, 4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığı teşkilat yasası ve bu yasalardaki tüzük ve yönetmelikler.

TOUR122 - İktisada Giriş (4 + 0) 7

Bu derste talep, arz ve piyasa fiyatı gelişimine giriş yapılmaktadır. Monopol ve tam rekabet gibi, seçilmiş mikro ekonomik problemler incelenmektedir. Aynı zamanda kaynak dağıtımı ve gelir dağılımındaki fiyatların rolü gibi değişik konulara değinilmektedir.

TOUR208 - Seyahat Endüstrisi (3 + 0) 6

Seyahat endüstrisinin organizasyonu, turizmin bölümleri arasındaki ilişkiler, turistik ürünler ve seyahat güdüleyicileri; tur pazar bölümlendirmeleri ve turlar.

TOUR209 - Rekreasyon ve Boş Zaman Yönetimi (3 + 0) 5

Boş zaman değerlendirmeye tarihsel açıdan bakış, kültürel miras ve boş zaman değerlendirme, boş zaman değerlendirme, rekreasyon, insanların ihtiyaçları ve boş zaman değerlendirmesi, boş zaman değerlendirmede devlet ve özel sektörün rolü.

TOUR211 - Turizmde Sürdürülebilirlik ve Planlama (3 + 0) 6

Turizm büyümesi ve sürdürülebilirlik; turizm planlamasının presipleri ve temel kavramları.

TOUR213 - Turizm Ekonomisi (3 + 0) 6

Turizmin diğer ekonomik sektörlerle etkileşimi, turizm pazarında denge, paket turlarda fiyat belirleme, turizm istihdamına katılma.

TOUR214 - Destinasyon Yönetimi (3 + 0) 6

Gelişmiş sürdürülebilir turizm destinasyonları,rakip destinasyonlar, turistlerin destinasyon kararları ve tecrübeleri, turistik destinasyonlarındaki sorunları anlama ve yönetme,destinasyon politikası,planlama , gelişim, destinasyon yönetimi ve pazarlama.

TOUR216 - Konaklama ve Turizm İşletmelerinde Girişimcilik (3 + 0) 5

Turizm ve konaklama işletmelerinde girişimciliğin doğal yapısı ve önemi, kadın ve genç girişimciler, girişimciliğin tarihi, uluslararası girişimcilik fırsatları, yaratıcılık,işsel fikir geliştirme, iş planı hazırlama, pazarlama planı, finans, imtiyazlar, girişimcilik stratejisi, yeni girişim kararı.

TOUR307 - Gıda Üretimi (3 + 0) 6

Ekonomik, nüfus ve adalet faktörlerini göz önünde bulundurarak diet, rutin gıda, hayvansal bazlı üretim sistemleri, çevresel faktörler ve halk sağlığı arasındaki bağlantı.

TOUR308 - Konaklama İşletmelerinde Pazarlama (3 + 0) 6

Konaklama işletmelerinin yapısı, organizasyonları ve pazarlaması.

TOUR310 - Yiyecek- İçecek Yönetimi (3 + 0) 6

Yiyecek servisinin önemi ve servis kavramının tanımı, servis departmanında kullanılan malzemeler, servis türleri, içecek bilgisi ve içeceklerin servisi.

TOUR311 - Hotel Yönetimi (3 + 0) 7

Hotel işi, hoteller ve oda operasyonları, yiyeyecek içecek departmanı, mutfak işleri, yönetim servisleri, pazarlama ve insan kaynakları, liderlik, planlama ve organizasyon, konaklama bilgi sistemleri.

TOUR312 - Menu Planlama ve Sunumu (3 + 0) 5

Standart tarif yapabilme, menü hazırlama, menü planlama, gıdaların özellikleri ve dengeli ve yeterli yiyecekler.

TOUR313 - Yaz Stajı (0 + 0) 24

Öğrenciler Turizm İşletmeciliği Bölümü "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirecek, işletmelerle ilişkileri yürütecektir.

TOUR316 - Opera-PMS (3 + 0) 6

Fidelio Opera Modülünün temel işleyişi.

TOUR407 - Turizmde Araştırma Yöntemleri (3 + 0) 5

Turizmde kullanılan araştırma yöntemleri.

TOUR410 - İş Başı Eğitimi (1 + 0) 15

Turizm İşletmeciliği Bölümü staj yönergesinde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde yaz stajı.

TOUR413 - Etkinlik Planlaması ve Yönetimi (3 + 0) 7

Etkinlik planlama, yönetim, organizasyon, etkinlik planlaması sürecindeki iletişim sorunları, finansman, pazarlama, etkinlik değerlendirme, etkinlik yönetimindeki pratik sorunlar.

TOUR414 - Konaklama ve Turizmde Strateji Yönetimi (3 + 0) 8

Turizm endüstrisi ve konaklama işletmelerinde strateji yönetimi, konaklama ve turizm çerçevesi, organizasyonel çevre, iş seviye stratejileri, birleşik seviye stratejileri, strateji planlama, strateji kurma, uygulama ve değiştirme.

TOUR421 - Satın Alma ve Maliyet Analizleri (3 + 0) 6

Konaklama ve yiyecek-içecek işletmelerinde maliyet yapısı, kontrol aşamaları, kontrol yöntemleri, analizler, fiyatlandırma, seyahat işletmeciliği kapsamında paket tur maliyetleri, maliyet kontrolünde yardımcı olacak analitik yaklaşımlar.

TOUR423 - Turizmde Finansal Yönetim (3 + 0) 6

Turizm finansmanı ve uygulamaları.

TOUR424 - Yiyecek-İçecek ve Ziyafet Yönetimi (3 + 0) 8

Otellerin ziyafet bölümleri ve kongre merkezlerinin yönetim sistemleri; uygulanan farkli pazarlama sistemleri, bu bölümlerin otelin odalar bölümü ve diğer bölümleri ile koordineli olarak işletilmesi ve pazarlanması; salonların değişik oturum düzenlerine göre kurulması, farklı servis türleri.

Seçmeli Dersler