AKTS - Finansla ilgili Temel Hukuk Bilgileri

Finansla ilgili Temel Hukuk Bilgileri (FNCE511) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Finansla ilgili Temel Hukuk Bilgileri FNCE511 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Ahmet Ersen ÖZSOY
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Hukuk ile ilgili tüm kavramları ve ilişkileri belirlemek, öğrencilerin hukuki metinleri daha rahat anlayabilmelerini sağlamak. Ders programlarında yer alan diğer hukuk derslerinin öğrenimine ve anlaşılmasına ortak bir temel hazırlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bankacılık işlemlerinin finansmanı üzerine temel kavramları ayırt edebilir
  • Finansman düzenlemeleri ve çözümlerinin uygulamadaki zorluklarına ilişkin hukuki problemleri çözebilir
Dersin İçeriği Yasal düzenlemelerin finansal kurumlar ve bu kurumların işleyişi üzerindeki etkisi, bankacılık finansmanı, bankalar kanunu, borçla ve özkaynakla finansman, bireysel finansman, birleşme ve devralmalar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Finans ve Pazar Ders kitabı s. 1-13
2 Bankacılık Finansmanı Ders kitabı s. 13-15
3 Bankacılık Kanunu Ders kitabı, s. 31-43.
4 Bireysel Finansman Ders kitabı s, 63-71.
5 Sermaye Kavramı Ders kitabı, s. 78-87.
6 Finansman Kanalları Ders kitabı s. 80-85.
7 Vize
8 Sermaye Tarafından Finansman Ders kitabı s. 88-96.
9 Borçlanmayla Finansman Ders kitabı s. 88-96.
10 Finansmanın diğer kaynakları Ders kitabı s. 98-110.
11 Şirketlerin Finansmanı Ders kitabı, s. 110-120.
12 Şirketlerin Devralınması Ders kitabı, s. 114-116.
13 Şirket Birleşmeleri Ders kitabı s. 116-118.
14 Yeniden Yapılandırma Ders kitabı s. 118-120.
15 İlgili Hükümler Ders kitabı s. 120-125.
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ömer Gören "Finansman Hukuku" Savaş Kitabevi, 2008.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 17 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanabilmek.
2 2. Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları kullanabilmek
3 3. İşletmecilik alanı ile ilgili konularda belirsizlik ve karmaşa durumlarında yaratıcı ve yapıcı çözümler üretebilmek.
4 4. İşletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek
5 5. Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
6 6. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek.
7 7. İşletmecilik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
8 8. İşletmecilik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olabilmek.
9 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek.
10 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek.
11 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışabilmek, sorumluluk alabilmek, risk analizi yapabilmek, değişime ayak uydurabilmek, eleştirel düşünebilmek ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek.
12 12. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125