AKTS - Rönesans Çalışmaları

Rönesans Çalışmaları (ELIT504) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Rönesans Çalışmaları ELIT504 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Rönesans Dönemi'nin tarihi ve kültürel bağlamını, dönemin önde gelen şairlerinin yazdığı şiirler aracılığıyla incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Rönesans Dönemi Edebiyatı'nı şekillendiren tarihi ve sosyal olayları bilirler,
  • Rönesans Dönemi şiir türlerinin yapısı ve konularını bilirler,
  • farklı şiir türlerinde işlenen farklı konuların önemini yorumlayabilirler.
Dersin İçeriği Rönesans dönemi İngiliz edebiyatı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Tarihi, Sosyal ve Kültürel Bağlam Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
2 Rönesans şiirine giriş Seçilen materyallerin ilgili bölümleri
3 Sone geleneği: Sir Thomas Wyatt'ın eserlerinden seçmeler The Norton Anthology of English Literature
4 Sir Philip Sidney: Astrophel and Stella Sir Philip Sidney: Astrophel and Stella
5 Edmund Spenser: Amoretti ve The Faerie Queene Edmund Spenser: Amoretti ve The Faerie Queene
6 Shakespeare Soneleri Shakespeare Soneleri
7 Milton'ın soneleri: On his Blindness ve On Having Arrived at the Age of Twenty Three Milton'ın soneleri: On his Blindness ve On Having Arrived at the Age of Twenty Three
8 Ara Sınav
9 Şarkı ve Lirik: Christopher Marlowe: The Passionate Shepherd to his love; Sir Walter Raleigh: The Nymp’s Reply; Thomas Campion: My Sweetest Lesbia; Samuel Daniel: Love is a Sickness; John Lyly: Apelles’ Song Şarkı ve Lirik: Christopher Marlowe: The Passionate Shepherd to his love; Sir Walter Raleigh: The Nymp’s Reply; Thomas Campion: My Sweetest Lesbia; Samuel Daniel: Love is a Sickness; John Lyly: Apelles’ Song
10 Şarkı ve Lirik: Shakespeare ve Ben Jonson'dan seçmeler Şarkı ve Lirik: Shakespeare ve Ben Jonson'dan seçmeler
11 Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert
12 Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert
13 Cavalier Şairler: Sir John Suckling, Richard Lovelace, Robert Herrick Cavalier Şairler: Sir John Suckling, Richard Lovelace, Robert Herrick (The Norton Anthology of English Literature)
14 Thomas More: Utopia Thomas More: Utopia
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Arthur F. Kinney. The Cambridge Companion to English Literature, 1500-1600. Cambrige University Press, 2000.
2. The Norton Anthology of English Literature (9th Edition)
3. Jill Kraye (Editor). The Cabrige Compaion to Renaissac Humanism. Cambrige University Press, 2004.
4. Michael Hattaway (Editor). A Companion o English Renaissance Literature and Culture. Blackwell Publishing, 2003.
5. John Lee (Editor). A Handbook of English Renaissance Literary Studies. Wiley Blackwell, 2017.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 126