AKTS - Kısa Öykü
Kısa Öykü (ELIT212) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kısa Öykü | ELIT212 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere öykü türünü tanıtmayı amaçlamaktadır. Öykü türünün ögeleri (karakter yaratma, anlatıcının bakış açısı, mekan ve zaman, olay örgüsü, tema, ton, ve mod) öykü türünün güçlü örnekleri üzerinden incelenecektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Kurgu ögeleri, kısa öykü tanımı ve çeşitli eserlerin incelenmesi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Öykü türünün ögeleri | |
| 2 | Öykü türünün ögeleri/ Chuang Tzu: “Independence”, Grimm Brothers: “Godfather Death” | Chuang Tzu: “Independence”, Grimm Brothers: “Godfather Death” | 
| 3 | Kate Chopin: “The Story of an Hour” (1894) | Kate Chopin: “The Story of an Hour” (1894) | 
| 4 | Guy de Maupassant: “The Necklace” (1884) | Guy de Maupassant: “The Necklace” (1884) | 
| 5 | Anton Chekhov: “Gooseberries” (1898) | Anton Chekhov: “Gooseberries” (1898) | 
| 6 | Edgar Allan Poe: “William Wilson” (1839) | Edgar Allan Poe: “William Wilson” (1839) | 
| 7 | Midterm | |
| 8 | Edgar Allan Poe: “The Purloined Letter” (1844) | Edgar Allan Poe: “The Purloined Letter” (1844) | 
| 9 | Arthur Conan Doyle: “The Japanned Box” | Arthur Conan Doyle: “The Japanned Box” | 
| 10 | Charlotte Perkins Gilman: “The Yellow Wallpaper” 1899 | Charlotte Perkins Gilman: “The Yellow Wallpaper” 1899 | 
| 11 | Willa Cather: “Paul’s Case” 1905 | Willa Cather: “Paul’s Case” 1905 | 
| 12 | James Joyce: “A little Cloud” 1914 | James Joyce: “A little Cloud” 1914 | 
| 13 | Katherine Mansfield: “Feulle D’Album” /OR Virginia Woolf : “Kew Gardens” | Katherine Mansfield: “Feulle D’Album” /OR Virginia Woolf : “Kew Gardens” | 
| 14 | Sait Faik Abasıyanık: “Such a Story”/ “Öyle bir Hikaye”, “Coffeehouse of Eftalicus”/ “Eftalikus’un Kahvesi”(1950s) | Sait Faik Abasıyanık: “Such a Story”/ “Öyle bir Hikaye”, “Coffeehouse of Eftalicus”/ “Eftalikus’un Kahvesi”(1950s) | 
| 15 | Ray Bradbury: “A Sound of Thunder” | Ray Bradbury: “A Sound of Thunder” | 
| 16 | Final Sınavı | Tekrar | 
Kaynaklar
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 10 | 
| Sunum | 1 | 10 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
