AKTS - Kadın Yazarlar
Kadın Yazarlar (ELIT415) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kadın Yazarlar | ELIT415 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı 16. yüzyıldan günümüze İngiliz kadın yazarlarını ve kadın edebiyatının genel özelliklerini tanıtmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | İngiliz kadın yazarların eserlerinden örneklerin irdelenmesi ve kadın edebiyatının gelişim süreci. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Giriş | 
| 2 | Giriş | Giriş | 
| 3 | 16. yüzyıl kadın yazarları | 16. yüzyıl kadın yazarları | 
| 4 | 16. yüzyıl kadın yazarları | 16. yüzyıl kadın yazarları | 
| 5 | 17. yüzyıl kadın yazarları | 17. yüzyıl kadın yazarları | 
| 6 | 17. yüzyıl kadın yazarları | 17. yüzyıl kadın yazarları | 
| 7 | 18. yüzyıl kadın yazarları | 18. yüzyıl kadın yazarları | 
| 8 | 18. yüzyıl kadın yazarları | 18. yüzyıl kadın yazarları | 
| 9 | Ara sınav | Ara sınav | 
| 10 | 19. yüzyıl kadın yazarları | 19. yüzyıl kadın yazarları | 
| 11 | 19. yüzyıl kadın yazarları | 19. yüzyıl kadın yazarları | 
| 12 | 19. yüzyıl kadın yazarları | 19. yüzyıl kadın yazarları | 
| 13 | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları | 
| 14 | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları | 20.-21. yüzyıl kadın yazarları | 
| 15 | Tekrar | Tekrar | 
| 16 | Genel Sınav | Genel Sınav | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Showalter, Elaine. A Literature of their Own | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Queen Elizabeth I, "On Monsieur's Departure" | 
| 3. Behn, Aphra. "The Willing Mistress," "The History of the Nun" | |
| 4. Burney, Frances. "The Diary and Letters of Madame D'Arbay," Evelina | |
| 5. Wolstencraft, Mary. A Vindication of the Rights of Women. | |
| 6. Austen, Jane. "Love and Friendship," Pride and Prejudice | |
| 7. Shelley, Mary. Frankenstein | |
| 8. Bronte, Charlotte. Jane Eyre | |
| 9. Eliot, George. "Women in France," "Silly Novels by Women Novelists" | |
| 10. Woolf, Virginia. A Room of One's Own | |
| 11. Winterson, Jeanette. "Poetics of Sex" | |
| 12. Carter, Angela. "Blood Story" | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 15 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
