AKTS - Psikoloji ve Edebiyat
Psikoloji ve Edebiyat (ELIT437) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji ve Edebiyat | ELIT437 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Freud ve Jung'un psikanalitik kavram ve terimlerini edebi eserlerdeki yansımaları üzerinden anlatmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Öyküleri Freud ve Jung`un kuram ve kavramlarıyla psikanalitik açıdan inceleme. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Freud'un Psikanalitik kuramına giriş | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. | 
| 2 | Introduction to Jungian Theories | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. | 
| 3 | Psikanalitik eleştiri, örnek inceleme | E. A Poe- "Black Cat" Shirley Jackson "Charles" | 
| 4 | Freud: Yaratıcı yazarlar ve gündüz düşleri | 20th century Literary Criticism, s. 36-42 | 
| 5 | Jung: Psikoloji ve Edebiyat | 20th century Literary Criticism, s. 174-188 | 
| 6 | Kate Chopin "The Storm", James Joyce "Araby" | Fiction, s. 49-53, Dubliners, s. 29-36 | 
| 7 | D.H. Lawrence- "Horse Dealer's Daughter" | Fiction, s.130-144 | 
| 8 | D.H. Lawrence "Rocking Horse Winner" | The Portable Lawrence, s. 147-166 | 
| 9 | Ara sınav | Tekrar | 
| 10 | Alice Munroe "Wild Swans" | Fiction, s. 253-261 | 
| 11 | Doris Lessing- "A woman on a Roof" | Fiction, s. 253-261 | 
| 12 | Alice Walker- "Everyday use" | Fiction, s. 314-321 | 
| 13 | Charles Perrault- "Blue Beard" | "Blue Beard" | 
| 14 | Angela Carter- "The Courtship of Mr. Lyon" | Bloody Chamber and Other Stories, s. 43-55 | 
| 15 | Ernest Hemingway- "The Short Happy Life of Mr. F. Macomber" | Worlds of Fiction, s. 484-505 | 
| 16 | Yarı yıl sonu sınavı | Tekrar | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Gwyn, R.S., Fiction: A Harper Collins Pocket Anthology. Harper Collins College Publishers, 1993. | 
|---|---|
| 2. Trilling, Diana.The Portable Lawrence. Penguin, 1977. | |
| 3. Carter, Angela. Bloody Chamber and Other Stories. Vintage, 2006. | |
| 4. Rubestein and Wilson, Worlds of Fiction. Macmillan Publishing Company, 1993. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 22 | 22 | 
| Toplam İş Yükü | 123 | ||
