AKTS - Mizah
Mizah (ELIT433) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mizah | ELIT433 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı mizah konusunun İngiliz sineması ve televizyon dizilerindeki kullanımını incelemektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | İngiliz sinema ve televizyon dizilerindeki mizah kavramını sosyal, kültürel, politik ve psikolojik açılardan inceleyen öncü filmler ve televizyon dizilerinden oluşan bir seçki. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tanımlar: Mizah Mizah ve Nükte Mizah Teorileri | Literature into Film: Theory and Practical Approaches | 
| 2 | Charlie Chaplin Sineması Hakkında Genel Bilgi Film: Gold Rush | Literature into Film: Theory and Practical Approaches | 
| 3 | Film: Modern Times | Sinema Okuryazarlığı | 
| 4 | The Great Dictator | Sinema Okuryazarlığı | 
| 5 | Film: Pride and Prejudice | Literature into Film: Theory and Practical Approaches | 
| 6 | Film: Bridget Jones’s Diary I | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 7 | Film: Four Weddings and a Funeral | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 8 | TV Dizileri: The Black Adder | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 9 | Monty Python and the Holy Grail | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 10 | Ara Sınav | Tekrar | 
| 11 | Yes, Prime Minister | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 12 | The Office | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 13 | Film.: A Trilogy Shaun of the Dead | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 14 | Hot Fuzz | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 15 | The World’s End | Adaptation: Studying Film and Literature | 
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Cahir, Constanzo Linda. Literature into film: Theory and Practical Approaches. USA: McFarland & Company, 2006. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Desmond, M. John, Peter Hawkes. Adaptation: Studying Film and Literature. Boston: McGraw Hill, 2006. | 
| 3. Arslantepe, Mehmet. Sinema Okuryazarlığı. Kocaeli: Umuttepe Yayınları, 2012. | |
| 4. Critchley, Simon. On Humour. London: Routledge, 2004. | |
| 5. Nash, Walter. The Language of Humour. London: Longman, 2001. | |
| 6. Kimber, John. The Art of Charlie Chaplin. Sheffield: Sheffield Academic Press, 2000. | |
| 7. Robinson, David. Charlie Chaplin: The Art of Comedy. London: Thames & Hudson, 1996. | |
| 8. Austen, Jane. Pride and Prejudice. England: Penguin Popular Classics, 1994. | |
| 9. Pocock, Guy. Modern Humour (1880-1955). London: J.M. Dent, 1940. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 3 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 5 | 15 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
