AKTS - 20. Yüzyıl Şiiri
20. Yüzyıl Şiiri (ELIT520) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 20. Yüzyıl Şiiri | ELIT520 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yirminci yüzyıl İngiliz şiirindeki belli başlı eğilimleri, akımları ve gelişmeleri, tarihsel, kültürel ve edebi bağlam ile ilişki içinde, ayrıntılı bir biçimde incelemek ve Avrupa- Amerika kaynaklı yabancı akımların İngiliz Şiirini ne yönde etkilediğini irdelemektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | 20. yüzyıl İngiliz şiiri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Tarihsel, Kültürel ve Edebi Bağlam | "The Twentieth Century and After",The Norton Anthology of English Literature, ss.1827-1847 | 
| 2 | Yirminci Yüzyıl Başı: Thomas Hardy, Edward Thomas, | Thomas Hardy ve Edward Thomas'ın seçilen şiirleri | 
| 3 | Birinci ve İkinci Dünya Savaşı Şiiri: Wilfred Owen ve Keith Douglas | Wilfred Owen ve Keith Douglas'ın seçilen şiirleri | 
| 4 | Modernism, Modernist Şiir, T.S.Eliot ve Ezra Pound | The Norton Anthology of English Literature ve diğer kaynaklardan ödev verilen makaleler | 
| 5 | T.S.Eliot'ın Şiirleri | T.S.Eliot'ın seçilen şiirleri | 
| 6 | W.B. Yeats ve Şiirleri | W.B.Yeats'ın seçilen şiirleri | 
| 7 | W. B. Yeats ve Şiirleri | W.B.Yeats'ın seçilen şiirleri | 
| 8 | 1930'larda Şiir:W.H.Auden ve Louis MacNeice | Auden ve MacNeice'in seçilen şiirleri | 
| 9 | 1940'larda Şiir: Dylan Thomas | Dylan Thomas'ın seçilen şiirleri | 
| 10 | Movement Şiiri: Philip Larkin | Philip Larkin'in seçilen şiirleri | 
| 11 | Kadın Şairler: Stevie Smith, Carol Ann Duffy | Smith ve Duffy'nin seçilen şiirleri | 
| 12 | Ted Hughes ve Şiirleri | Ted Hughes'un seçilen şiirleri | 
| 13 | İrlanda Şiiri: Seamus Heaney | Seamus Heaney'nin seçilen şiirleri | 
| 14 | Sömürgecilik Sonrası Şiir: Kamau Brathwaite, John Agard | Ödev verilen makaleler; Brathwaite ve Agard'ın şiirleri | 
| 15 | Genel Değerlendirme | Ödev verilen makaleler | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English Literature, Vol. II | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. M.H. Abrams. A Glossary of Literary Terms. | 
| 3. Laurence Perrine. Sound and Sense: An Introduction to Poetry. | |
| 4. John Whitehead. Hardy to Larkin: Seven English Poets. | |
| 5. John Lucas. Modern English Poetry from Hardy to Hughes. | |
| 6. R.P. Draper. An Introduction to Twentieth Century Poetry in English. | |
| 7. John Williams. Twentieth-Century British Poetry. A Critical Introduction. | |
| 8. Neil Corcoran. The Cambridge Companion to Twentieth-Century English Poetry. | |
| 9. Alex Davis and Lee M. Jenkins. The Cambridge Companion to Modernist Poetry. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 40 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
