AKTS - Tür Çalışmaları

Tür Çalışmaları (ELIT528) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tür Çalışmaları ELIT528 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı mizah konusunun İngiliz sineması ve televizyon dizilerindeki kullanımını incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler: Mizah kavramının tanımını ve mizahla ilgili temel teorileri öğrenirler.
  • Özet yazım becerilerini geliştirirler.
  • Belirli bir film türü konusunda akademik eleştiri ve yorum yapma becerilerini geliştirirler
  • Öğrendikleri mizah teorilerini izledikleri filmlerde uygulama becerisi edinirler.
  • İngiliz sineması ve televizyon dizilerindeki özgün mizah anlayışını edebiyat ile ilişkilendirerek yorumlamayı öğrenirler.
Dersin İçeriği Farklı türlerde çeşitli konuların incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanımlar: Mizah Mizah ve Nükte Mizah Teorileri Literature into Film: Theory and Practical Approaches
2 Charlie Chaplin Sineması Hakkında Genel Bilgi Film: Gold Rush Literature into Film: Theory and Practical Approaches The Art of Charlie Chaplin
3 Film: Modern Times Sinema Okuryazarlığı
4 Film: The Great Dictator Sinema Okuryazarlığı
5 Film: Pride and Prejudice Literature into Film: Theory and Practical Approaches
6 Film: Bridget Jones’s Diary I Adaptation: Studying Film and Literature
7 Film: Four Weddings and a Funeral Adaptation: Studying Film and Literature
8 TV Dizileri: The Black Adder Ink and Incapability Adaptation: Studying Film and Literature
9 Monty Python and the Holy Grail Adaptation: Studying Film and Literature
10 Ara Sınav Tekrar
11 Yes, Prime Minister Adaptation: Studying Film and Literature
12 The Office On Humour
13 Film.: A Trilogy Shaun of the Dead On Humour
14 Hot Fuzz On Humour
15 The World’s End On Humour
16 Genel Sınav Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Arslantepe, Mehmet. Sinema Okuryazarlığı. Kocaeli: Umuttepe Yayınları, 2012.
2. Critchley, Simon. On Humour. London: Routledge, 2004.
3. Pocock, Guy. Modern Humour (1880-1955). London: J.M. Dent, 1940
4. Kimber, John. The Art of Charlie Chaplin. Sheffield: Sheffield Academic Press, 2000.
5. Nash, Walter. The Language of Humour. London: Longman, 2001.
6. Robinson, David. Charlie Chaplin: The Art of Comedy. London: Thames & Hudson, 1996.
7. Cahir, Constanzo Linda. Literature into Film: Theory and Practical Approaches. USA: McFarland & Company, 2006.
8. Desmond, M. John, Peter Hawkes. Adaptation: Studying Film and Literature. Boston: Mc Graw Hill, 2006.
9. Austen, Jane. Pride and Prejudice. England: Penguin, 1994.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 6 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 6 5 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 131