AKTS - Kültürel Miras Yönetimi

Kültürel Miras Yönetimi (ICM527) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kültürel Miras Yönetimi ICM527 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şule Pfeiffer-Taş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kültürel mirasın kapsamı, korunması, tanıtımı, yönetimi konularında bilgi edinilerek sorunların koruyarak çözümüne yönelik beceri geliştirmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kültürel mirasın kapsamı ve yasal çerçevelerini öğrenir.
  • Kültürel mirasın korunarak yönetilmesi konusunda kuramsal bilgi elde eder.
  • Kültürel miras yönetimi konusundaki uygulamalara eleştirel bir bakış kazanır.
  • Kültürel miras ile kültür ekonomisi ilişkisi konusunda karşılaştırmalı değerlendirme yetisi geliştirir.
  • Mimari miras, yeniden işlevlendirme ve sürdürülebilirlik arasında ilişki kurarak çözüm geliştirmeye yönelik düşünmeyi öğrenir.
  • Kültürel mirasın tanıtımı ve sergilenmesi konusunda yeni teknolojilerin kullanımı ile ilgili son gelişmeleri tanır.
  • Endüstriyel miras ve korunması konusunda bilgi kazanır.
Dersin İçeriği Kültürel miras kapsamındaki kaynakların araştırılması, korunması, tanıtımı ve yönetilmesi; uluslararası ve ulusal kurumlar, bu kaynakların yönetimini etkileyen konuyla ilgili kanunlar ve kararlar; kültürel miras tanımlanması ve yönetimi ile ilgili kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar; kültürel miras ile kültür ekonomisi-endüstrisi ilişkisi üzerinde du

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi; İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi Ders hakkında ön bilgi toplama
2 Kültürel Miras Kavramı - Tanımlamalar Konular hakkında okuma
3 Kültürel Mirasın Korunması ve Sürdürebilirlik; Kanunlar, Yönetmelikler, Antlaşmalar vb. Konular hakkında okuma
4 Kültürel Miras Kaçakçılığı Konular hakkında okuma
5 Kültür Ekonomisi- Endüstrisi ve Kültürel Miras İlişkisi Konular hakkında okuma
6 Sitler; Tarihi Doku, Koruma, Kullanım-Sürdürebilirlik Konular hakkında okuma
7 UNESCO Dünya Kültür Mirası ve Alan Yönetimi Konular hakkında okuma
8 Müzeler- Koruma- Sergileme Konular hakkında okuma
9 Örenyerleri ve Açık Hava Müzeleri Konular hakkında okuma
10 Mimari Mirasın Etkinlikler için Kullanımı Konular hakkında okuma
11 Mimari Mirasın Yeni İşlevlendirilmesi Konular hakkında okuma
12 Endüstriyel Miras ve Koruma Konular hakkında okuma
13 Sunumlar Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama
14 Sunumlar Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama
15 Sunumlar Konular hakkında okuma ve sunum hazırlama

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. AHUNBAY, Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 1996
2. ARTUN A., Müze ve Modernlik, Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri I, İstanbul 2006.
3. FEILDEN B., J. JOKILETHO, Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM Roma 1993.
4. KARAKAŞ, T., Taşınır ve Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara 1997.
5. KRINZINGER, F. (Hrsg.), Ein Dach für Ephesos/Efes için Bir Çatı SoSchrÖAI 34, Wien 2000.
7. PULHAN G., (ed.) Dünya Mirasında Türkiye, Ankara 2006.
8. BEKTAŞ, C., Koruma, Onarım, İstanbul 2001.
9. KUBAN, D., Türkiye’de Kentsel Koruma, Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, İstanbul 2001.
10. MADRAN E., Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler, Ankara 2002.
10. ÖZDEMİR, N., Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi, Milli Folklor, 2009, 84, 72-86.
11. TUNG, A.M., Preserving the Worlds Great Cities: The Destruction and Renewal of the Historic Metropolis, London 2001.
12. WEHDORN, M. et al: Das historische Zentrum: Weltkulturerbe der UNESCO. Eine Dokumentation von Manfred Wehdorn, Wien 2004

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 1 20
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 60
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
4 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek.
5 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
6 Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak.
7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak.
8 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
12 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek.
13 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
14 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16 Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj 1 15 15
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 28 28
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125