1) Mimarlığın temel alanlarında, eğitimi sürecinde edindiği bilimsel süreç becerilerini uygular.
|
2) Mimarlık veya kent alanına ilişkin bir araştırma problemi oluşturur, hipotez geliştirir, nitel/nicel yöntemlerle sonuca ulaşır.
|
3) Mimarlık ve kent alanında yeni bir kuram/yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygular.
|
4) Mimarlık alanının toplumsal yaşam ile etkileşimini dikkate alarak mevcut ve yeni bilgilere eleştirel ve sistematik bir biçimde yaklaşır, mesleki sorumluluklarının farkında olur.
|
5) Alanında özgün, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretir.
|
6) Alanında yeni fikirlerin ve karmaşık sorunların/fikirlerin farkında olur, analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
|
7) Alanında sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini etkin biçimde kullanarak alanıyla ilgili bilimsel bilgi aktarır.
|
8) Alanında bir akademik araştırmayı sistematik olarak tamamlar, ulusal ve uluslararası ortamlarda yayın yapar.
|
9) Mimarlığın farklı disiplinler ile geniş ilişkisinin farkında olarak disiplinler arası, disiplinler ötesi ve disiplinler üstü çalışır, sorumluluk alır, inisiyatif kullanır.
|
10) Alanındaki sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel, sosyo-politik ve teknolojik, sorunlarla ve gelişmelerle ilgili bilimsel araştırma yapar, uygulama süreçlerine katkıda bulunur.
|