AKTS - E-Devlet
E-Devlet (ISE422) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| E-Devlet | ISE422 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders etkin bilişim teknolojilerine geçişte kamunun bilgilendirilmesi için e-Devlet ve yönetişim konularında politika ve yönetsel konuları öğretmeyi amaçlar. Ayrıca, ders, e-Devlet projelerinin geliştirilmesi için gerekli yöntem ve araçları öğretmeyi hedefler. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Devlet ve internet, e-devlete giriş, temel kavram ve tanımlar, e-devlet bileşenleri, e-devlet projelerinin yönetimi, e-devlet için altyapı gereksinimleri, e-kurum/e-kuruluş, e-devlet olgunluk ölçütleri e-devlet: Türkiye?de ve dünyada durum, Avrupa Birliği ve e-Avrupa+ kıstasları, e-devlet projelerindeki riskler. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | e-Devlet’e giriş. Temel kavramlar | Bölüm 1 (Ders kitabı) | 
| 2 | Hükümetlerin değişen yüzü | Bölüm 6 | 
| 3 | e-Devlet’e genel bir bakış | Bölüm 2 | 
| 4 | e-Devlet bileşenleri 1 | Bölüm 4 | 
| 5 | e-Devlet bileşenleri 2 | Bölüm 7, 9 | 
| 6 | e-Devlet için altyapı gereksinimleri 1 | Bölüm 10 | 
| 7 | e-Devlet için altyapı gereksinimleri 2 | Bölüm 15, 16 | 
| 8 | e-Devlet olgunluk ölçütleri 1 | Bölüm 13 | 
| 9 | e-Devlet olgunluk ölçütleri 2 | Bölüm 5 | 
| 10 | Uluslar arası ve uluslar üstü bakış açıları | Bölüm 3, 8, 21 | 
| 11 | e-Devlet konuları | Bölüm 11, 19, 20 | 
| 12 | e-Devlet’in geleceği | Bölüm 22 | 
| 13 | e-Devlet projelerinin geliştirilmesi ve gerçekleştirlmesi 1 | Bölüm 1-5 (diğer kaynaklar-1) | 
| 14 | e-Devlet projelerinin geliştirilmesi ve gerçekleştirlmesi 2 | Bölüm 6-14 (diğer kaynaklar-1) | 
| 15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı | 
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Digital Government: Principles and Best Practices, D. Garson and P. Alexei, Idea Group Publishing, 2004. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Information Technology Project Management: Providing Measurable Organizational Value, J.T. Marchewka, 2nd. Ed., 2006 | 
| 3. e-Devlet yolunda Türkiye, Derleyenler: A. Arifoğlu, A. Körnes, A. Yazıcı, M.K. Akgül, ve A. Ayvalı, TBD-KamuBİB, 2002. | |
| 4. Abramson, M.A. and Means, G.E.(Editors), E-Government, (2001) , Rowman & Littlefield Publishers, Inc., November 2001. ISBN: 0742513386 | |
| 5. eDönüşüm, Ali Arifoğlu, Sas Bilişim Yayınları, 2004. | |
| 6. E-Business Strategies for Government, H. Douglas, Brealey, Nicholas Publishing, 2001, ISBN: 1857882784 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 4 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 6 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
| 4 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisini kazanır. | X | ||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
| 8 | En az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
| 12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 13 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. | |||||
| 14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
| 15 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunlar hakkında bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 17 | Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz eder, tasarlar ve ifade eder. | |||||
| 18 | Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 5 | 20 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
