AKTS - Sistem Yazılımın Sınanması ve Geçerlenmesi
Sistem Yazılımın Sınanması ve Geçerlenmesi (SE344) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistem Yazılımın Sınanması ve Geçerlenmesi | SE344 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yazılım sistemlerinin kalitesini ve güvenilirliğini sağlamak için gerekli olan temel ilkeleri ve uygulamaları tanıtmaktır. Teorik kavramların ve pratik alıştırmaların birleşimi yoluyla öğrenciler, yazılım uygulamalarındaki hatalarıı tespit etmek ve düzeltmek için çeşitli test stratejilerini tasarlamayı, uygulamayı ve yürütmeyi öğreneceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yazılım test işlemi ve temelleri, risk yönetimi, sınama ve doğrulama, statik sınama ve doğrulama teknikleri ve kıyaslamaları, yazılım test stratejileri ve teknikleri, yazılım test araçlarık, konfigürasyon yönetimi, yazılım ölçme ve test ile ilgili ölçeler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders notları | Introduction to the course |
2 | Temel kavramlar | Bölüm 1 |
3 | Temel Kavramlar | Bölüm 1 |
4 | Birim Sınama | Bölüm 3 |
5 | Denetim Akış Sınaması | Bölüm 4 |
6 | Denetim Akış Sınaması | Bölüm 4 |
7 | Veri Akış Sınaması | Bölüm 5 |
8 | Ara Sınavı | |
9 | Veri Akış Sınaması | Bölüm 5 |
10 | Entegrasyon Sınaması | Bölüm 7 |
11 | Sistem Sınama Kategorileri | Bölüm 8 |
12 | İşlevsel Sınama | Bölüm 9 |
13 | İşlevsel Sınama | Bölüm 9 |
14 | Sınama Metrikleri | Ders notları |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Practical Software Testing, A. Yazıcı, S. Nazlıoğlu, T. Üstünkök, Ö. Tekin, Z. Y. Oğuz, Atılım Publications, 2022 |
---|---|
2. K. Naik & P. Tripathy, “Software Testing & Quality Assurance: Theory and Practice”, John-Wiley, 2008. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Software Testing, Yogesh Singh, Cambridge University Press, 2012, ISBN 978-1-107-01296-7 |
4. Software Testing Foundations, Andreas Spillner, Tilo Linz & Hans Schaefer, Rockynook, 4th Ed., 2012, ISBN: 978-1-937538-42-2 | |
5. Software Testing In The Real World: Improving The Process by Edward Kit, 1995, ISBN-10: 0-201-87756-2; ISBN-13: 978-0-201-87756-4 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 2 | 30 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisini kazanır. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | En az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
11 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahip olur. | X | ||||
13 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. | |||||
14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
15 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunlar hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
17 | Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz eder, tasarlar ve ifade eder. | |||||
18 | Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 154 |