AKTS - Makine Öğrenmesine Giriş
Makine Öğrenmesine Giriş (CMPE363) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makine Öğrenmesine Giriş | CMPE363 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Makine öğrenmesi kavramnlarını, algoritmalarını ve bunların mühendislik alanına uygulanmasını ileri seviye kalkülüs, lineer cebir ve olasılık teorisi gerektirmeden öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapay Zeka, Makine öğrenmesi, Denetimli Denetimsiz öğrenme, İkili Sınıflandırma, Çoklu Sınıflandırma, Kestirim, Kümeleme, Modellerin başarımını ölçmek |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neden Makine öğrenmesi? İlk örnek uygulama Iris çiçeğinin sınıflandırılması | Ünite 1 (ana ders kitabı) |
2 | Denetimli öğrenme: Sınıflandırma ve Kestirim | Ünite 2.1 |
3 | K-En Yakın Komşular Algoritması | Ünite 2.2 |
4 | Lineer Modeller | Ünite 2.3 |
5 | Naive Bayes Sınıflandırıcı | Ünite 2.4 |
6 | Karar Ağaçları ve Rastgele Ağaçlar | Ünite 2.5 ve 2.6 |
7 | Destek Vektör Makineleri | Ünite 2.7 |
8 | Denetimsiz öğrenme | Ünite 3.1 |
9 | Veri Dönüştürme | Ünite 3.2 |
10 | Boyut İndirgeme: Temel Bileşen Analizi (PCA) | Ünite 3.3 |
11 | Özellik Çıkarımı | Ünite. 3.4 |
12 | Kümeleme: K-Means Algoritması | Ünite 3.5 |
13 | Modellerini başarımını ölçmek: Çapraz doğrulama, birini-dışarıda-bırak, grid tarama | Ünite 5.1 |
14 | Başarımın Ölçütleri ve Puanlaması | Ünite 5.2 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Introduction to Machine Learning with Python, A Guide for Data Scientists by Andreas C. Müller and Sarah Guido, O’Reilly Media, Inc, October 2016 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. 1. Machine Learning 101, Data Science. Nov 26, 2018 |
3. 2. Hands-on machine learning with Scikit-Learn and TensorFlow: concepts, tools, and techniques to build intelligent systems / Aurelien Geron. | |
4. 3. Introduction to Machine Learning, Ethem Alpaydin. MIT Press, 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 30 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
7 | Etkili iletişim kurar. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||
12 | Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | |||||
15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | X | ||||
16 | Ürettiği özgün fikri savunur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |