AKTS - İleri Düzey Ağ Tabanlı Programlama
İleri Düzey Ağ Tabanlı Programlama (CMPE536) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Düzey Ağ Tabanlı Programlama | CMPE536 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı ileri düzeyde ağ tabanlı programlama konusunda öğrencileri yönlendirmektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Temel ağ konsepti, ders içeriklerinin uygulanacağı programlama dili hakkında genel bilgilendirme, izlek ve çoklu izlek, kuraldışı durumlar, soket, web soketleri, veri akışımları, dosya akışımları, hafıza girdi/çıktı akışımları, nesne akışımları, istemci ve sunucu tarafı ağ programlama, HTTP ağı, mesaj kuyruğu, senktron ve asenkron iletişim. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel Ağ konsepti | Bölüm 1 (Kitap 2) | 
| 2 | Ağ iletişim protokolleri ve servisleri | Bölüm 3 (Kitap 1) | 
| 3 | Programlama dili ile ilgili konseptlerin gözden geçirilmesi | Bölüm 4 (Kitap 1) | 
| 4 | İzlek, koşutzamanlılık ve çoklu izlek | Bölüm 4 (Kitap 1), Bölüm 3 (Kitap 2) | 
| 5 | Veri akışımları, akışım filtresi, hafıza girdi/çıktı akışımları | Bölüm 2 (Kitap 2) | 
| 6 | Karakter ve nesne akışımları | Bölüm 2 (Kitap 2) | 
| 7 | TCP/UDP soket programlama | Bölüm 5 (Kitap 1) | 
| 8 | Soket tabanlı istemci-sunucu iletişimi | Bölüm 6 (Kitap 1) | 
| 9 | Sunucu tarafı ağ programlama (web ve yerel dilde) | Bölüm 8 (Kitap 1) Ders notları | 
| 10 | İstemci tarafı ağ programlama (web ve yerel dilde) | Bölüm 9 (Kitap 1) Ders notları | 
| 11 | Senkron ve asenkron iletişim | Bölüm 11 (Kitap 2) | 
| 12 | NETTY benzeri iletişim kontrol mekanizması | Ders Notları | 
| 13 | Mesaj Kuyruğu (Üretici-tüketici yapılanması) | Ders Notları | 
| 14 | Çoklayıcı ve yönlendirici mesa akışımları | Bölüm 13 (Kitap 2) | 
| 15 | Gözden geçirme | |
| 16 | Gözden geçirme | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. “Advanced Network Programming – Principles and Techniques”, Ciubotaru, Bogdan, Muntean, Gabriel-Miro, ISBN 978-1-4471-5292-7 | 
|---|---|
| 2. “Java Network Programming”, 4th edition, Elliotte Rusty Harold, 2013, ISBN-10: 1449357679 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 3 | 30 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | |||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
| 7 | Etkili iletişim kurar. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | X | ||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||
| 12 | Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
| 13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | X | ||||
| 14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | |||||
| 16 | Ürettiği özgün fikri savunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 4 | 12 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
