AKTS - Dağıtık Hesaplama

Dağıtık Hesaplama (CMPE537) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dağıtık Hesaplama CMPE537 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye dağıtık hesaplama konusunda bilgi vermektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dağıtık hesaplama konusunda problem çözme yeteneği kazanmak
  • Komplex sistemleri parçacıklarına ayırabilmek
  • Programlama bilgisini dağıtık programlama parçacıklarına uygulayabilmek
  • Servis tabanlı uygulama geliştirebilmek
Dersin İçeriği Temel ?dağıtık hesaplama? konsepti ve prensiplerine giriş, hesaplama paradigması, protokoller, API, soket, çoğa gönderim, uzak metod çağırma (Remote Method Invocation (RMI)), CORBA, IDL, applet, servlet, CGI, REST, SOAP, MPI.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dağıtık Hesaplamaya Giriş Bölüm 1
2 Süreçlerarası İletişim Bölüm 2
3 Süreçlerarası İletişim Bölüm 2
4 Dağıtık Hesaplama paradigması Bölüm 3
5 Soket Programlama Arayüzleri Bölüm 4
6 İstemci-sunumcu Paradigması Bölüm 5
7 Grup İletişimi Bölüm 6
8 Dağıtık Nesneler Bölüm 7
9 Uzak Metod Çağırma Bölüm 8
10 Internet uygulamaları Bölüm 9
11 Internet uygulamaları (devam) Bölüm 11
12 MPI tabanlı dağıtık uygulama Ders Notları
13 Servis Tabanlı dağıtım (REST, SOAP, v.b.) Ders Notları
14 İleri Düzey Dağıtık Hesaplama Paradigmaları Bölüm 12
15 Gözden geçirme
16 Gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. “Distributed Computing: Principles and Applications”, M. L. Liu, Pearson/Addison-Wesley, ISBN: 0-201-79644-9.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. X
2 Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. X
4 Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. X
5 Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. X
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
7 Etkili iletişim kurar. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. X
9 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. X
10 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. X
11 Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. X
12 Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. X
13 Mesleki bilgiye katkı sağlar. X
14 Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar.
15 Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar.
16 Ürettiği özgün fikri savunur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 3 5 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125