AKTS - Matematiksel İktisat
Matematiksel İktisat (ECON213) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematiksel İktisat | ECON213 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| (MATH102 veya MATH101) |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin iktisadi analiz için gerekli olan temel matematiksel araçları (teknikleri) öğrenmesidir. Bu ders aynı zamanda bu araçların geniş yelpazedeki ekonomik modellere (çerçeve) uygulanmasını anlatmayı hedeflemektedir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ekonomik analizin matematiksel çerçevesi; denge (statik) analiz; tek değişkenli fonksiyonlar ve optimizasyon; çok değişkenli fonksiyonlar ve optimizasyon; ekonomide üslü ve logaritmik fonksiyonlar; dinamik analize giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse genel bir bakış | Ders Notları |
| 2 | Temel bilgiler | Ders Notları |
| 3 | Ekonomik analizin matematiksel çerçevesi | Ders notları |
| 4 | Denge (statik) Analiz ve Uygulamaları | Ders Notları |
| 5 | Karşılaştırmalı Statik Analiz ve Uygulamaları | Ders Notları |
| 6 | Tek değişkenli Fonksiyon ve Optimizasyon | Ders Notları |
| 7 | Uygulamalar | Ders Notları |
| 8 | Arasınav | Ders Notları |
| 9 | Çok değişkenli Fonksiyonlar & Optimizasyon: Kısıtsız ve kısıtlı Optimizasyon ( Lagrange çarpanı yöntemi) | Ders Notları |
| 10 | uygulamalar | Ders notları |
| 11 | İktisatta katlanarak üstsel ve logaritmik fonksiyonlar | Ders Notları |
| 12 | Çeşitli, konular (i.e. Logaritmik transformasyon ve Cobb-Douglas fondksiyonu) | Ders notları |
| 13 | Integral Hesabı | Ders notları |
| 14 | Dinamik Analize giriş | Ders notları |
| 15 | Uygulamalar | Ders Notları |
| 16 | Final Sınavı | Ders Notları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Chiang, Alpha C., and Kevin Wainwright (2005) Fundamental Methods of Mathematical Economics, 4th Edition, McGraw-Hill. |
|---|---|
| 2. Klein, Michael W. (2002) Mathematical Methods for Economics, 2nd Edition, Addison Wesley. | |
| 3. Bradley, Teresa (2008) Essential Mathematics |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 10 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
