AKTS - Oyun Teorisi
Oyun Teorisi (ECON424) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Oyun Teorisi | ECON424 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | 1. Ortak çıkarı olan ya da çıkar çatışması içindeki tarafların stratejik davranışlarını incelemek 2. Öğrencileri, stratejik durumları analiz edecek ve modelleyecek bilgilerle donatmak 3. Öğrencilerin oyunları kurmalarını ve çözmelerini sağlamak | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Oyunun unsurları, sıralı oyunlar, eşanlı oyunlar, sıralı ve eşanlı oyunların birleştirilmesi ve karma stratejiler. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı, Oyun teorisinin genel prensipleri | Dixit and Skeath, ss. 3-14 | 
| 2 | Stratejik oyunları nasıl düşünmeliyiz? | Dixit and Skeath, ss. 17-38 | 
| 3 | Sıralı oyunlar, I | Dixit and Skeath, ss. 45-60 | 
| 4 | Sıralı oyunlar, II | Dixit and Skeath, ss. 60-72. | 
| 5 | Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler I | Dixit and Skeath, ss. 83-100. | 
| 6 | Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler II | Dixit and Skeath, ss. 100-113 | 
| 7 | Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler I | Dixit and Skeath, ss. 123-135. | 
| 8 | Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler II | Dixit and Skeath, ss. 135-151 | 
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Eşanlı ve sıralı oyunları birleştirmek | Dixit and Skeath, ss. 156-176 | 
| 11 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar I | Dixit and Skeath, ss. 185-200. | 
| 12 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar II | Dixit and Skeath, pp. 200-216. | 
| 13 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar I | Dixit and Skeath ss. 233-244 | 
| 14 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar II | Dixit and Skeath ss. 244-257 | 
| 15 | Tekrar eden oyunlar | Dixit and Skeath, ss. 345-372 | 
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Microeconomic Theory: An Integrated Approach; Stephen Mathis and Janet Koscianski; Prentice Hall; New Jersey; 2002. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, Walter Nicholson , 9th Edition, Thomson Learning, Australia et. al.,2004. | 
| 3. Intermediate Microeconomics, Hal R. Varian, 5th Edition, W. W. Norton  Company, New York and London, 2005. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 95 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
