AKTS - Türk Dış Politikası: Geçmiş ve Bugün
Türk Dış Politikası: Geçmiş ve Bugün (IR503) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dış Politikası: Geçmiş ve Bugün | IR503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı Türk Dış Politikasının tarihi gelişimini hakkında bütün siyasi, ekonomik ve toplumsal boyutlarını; iç, bölgesel ve evrensel dinamiklerini değerlendirmeye katarak öğrencinin TDP hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti`nin son dönemlerinden itibaren Türk dış politikasının Cumhuriyet boyunca evrilmesi ve soğuk savaş sonrası dönemdeki durumu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok |
| 2 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Dağılma döneminde Dış İlişkilerine kısa bir bakış | Hale, ss.8-30 |
| 3 | Milli Mücadelenin Amaçları ve Lozan Antlaşması | Hale, ss. 31-41 |
| 4 | Musul Sorunu ve çözümü, 1926 ve 1929 arasında Türk dış politikası | Hale, ss.41-55 |
| 5 | Türkiye ve İkinci Dünya Savaşı : 1930larda değişen ittifaklar ve Savaş | Hale, ss. 56-77 |
| 6 | Türkiye ve Soğuk Savaş, 1945-1963 | Hale, ss. 78-103 |
| 7 | Ara Sınav | Hale, ss. 104-118 |
| 8 | Türkiye Dış politikasının Yeniden Değerlendirilmesi | Hale, ss. 104-118 |
| 9 | 1970ler, 1980ler ve 1990lar Türkiye Dış Politikası | Hale, ss. 118-134 |
| 10 | Soğuk Savaş bitiminde Türkiye | Hale, ss. 135-157 |
| 11 | Soğuk Savaş Sonrasında Türkiye ve Batı'nın İlişkileri: Amerika Birleşik Devletleri | Hale, ss. 158-173 |
| 12 | Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Batı: Avrupa Birliği | Hale, ss. 174-193 |
| 13 | Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Türk-Yunan Çatışması ve Balkanlar | Hale, ss.194-206 |
| 14 | Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Rusya, Kafkasya ve Orta Asya | Hale, ss.207-225 |
| 15 | Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Orta Doğu ve Ötesi | Hale, ss. 207-225 |
| 16 | Genel Tekrar |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Hale, W., Turkish Foreign Policy: 1774- 2000, Routledge, 2003 |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır | X | ||||
| 2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır | X | ||||
| 3 | Güncel küresel ve ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır | X | ||||
| 4 | Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur | X | ||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır | X | ||||
| 6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | X | ||||
| 8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | X | ||||
| 9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | X | ||||
| 10 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | X | ||||
| 11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazanır | X | ||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
