AKTS - Döküm ve Toz Metalurjisi
Döküm ve Toz Metalurjisi (MFGE316) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Döküm ve Toz Metalurjisi | MFGE316 | 6. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENE203 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, döküm teknolojileri ve toz metalurjisi’nin temelleri konusunda öğrenciyi donanımlı kılmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dökümün temelleri, saf metallerin katılaşması, alaşımların katılaşması, besleyici ve yolluk tasarımı, besleme mesafesi hesapları, Bernoulli denklemleri ve havşa ve dikey yolluk tasarımı, kalıp malzemeleri, döküm sorunları ve hataları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Döküme Giriş | Bölüm 1 |
2 | Döküm Metodları | Bölüm 2 |
3 | Çekirdekleşme ve Büyüme | Bölüm 3 |
4 | Faz transformasyonlarının termodinamiği ve soğuma eğrileri | Bölüm 4 |
5 | Saf metal katılaşma süreci, katılaşma hızı ve mikroyapı oluşumuna etkileri | Bölüm 5 |
6 | Alaşım katılaşması süreci, katılaşma hızları ve mikroyapı oluşumuna etkileri | Bölüm 6 |
7 | Besleyici tasarımı | Bölüm 7 |
8 | Besleyici tasarımı | Bölüm 8 |
9 | Besleyici mesafesi hesaplamaları | Bölüm 9 |
10 | Yolluk ve meme tasarımı | Bölüm 10 |
11 | Bernoulli Denklemleri | Bölüm 11 |
12 | Metal akışkanlığı | Bölüm 12 |
13 | Kalıp malzemeleri | Bölüm 13 |
14 | Kalıp malzemeleri ve tasarımı | Bölüm 14 |
15 | Kalıp ve model üretimi | Bölüm 15 |
16 | Kalıp ve model üretimi | Bölüm 16 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of Metal Casting by Richard A. Flinn, Addison-Wesley Publishing Company, 1963 |
---|---|
6. Manufacturing technology:Foundary, Forming and Welding, 4ed., Volume 1 | |
Diğer Kaynaklar | 2. Foundary Technology, Peter Beeley, 2nd ed., BH Publishing, 2001 |
3. Groover, M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes and Systems, John Wiley and Sons Inc., 2007. | |
4. The Science and Engineering of Materials, Donald Askeland, Pradeep Phule | |
5. Principles of Foundary Technology by P.L. Jain, Mc Graw Hill Inc., 2009 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 2 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 20 | 40 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 15 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |