AKTS - Bitirme Projesi II
Bitirme Projesi II (MFGE402) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II | MFGE402 | 8. Dönem | 1 | 4 | 0 | 3 | 9 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| MFGE401 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | MFGE 401-MFGE 402 derslerini temel amaci ogrencinin uretim muhendisligi ile ilgili bilgilerini, kavramsal tasarimdan fiziksel uretime kadar butun bir surecte muhendislik tasariminda uygulama olanagi bulmalaridir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Mühendislik tasarım kavramlarının gözden geçirilmesi, mühendislik tasarımı fazları, fizibilite çalışması, ön tasarım ve detaylı tasarım, X için tasarım, mühendislik tasarımında sunum araçları, mühendislik tasarımı tipleri, mühendislik tasarımının modellenmesi, vaka analizleri, açık uçlu dönem projeleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Grup çalışması | Bölüm 1 | 
| 2 | Grup çalışması | Bölüm 2 | 
| 3 | Grup çalışması | Bölüm 3 | 
| 4 | Grup çalışması | Bölüm 4 | 
| 5 | Grup çalışması | Bölüm 5 | 
| 6 | Grup çalışması | Bölüm 6 | 
| 7 | Grup çalışması | Bölüm 7 | 
| 8 | Grup çalışması | Bölüm 8 | 
| 9 | Grup çalışması | Bölüm 9 | 
| 10 | Grup çalışması | Bölüm 10 | 
| 11 | Grup çalışması | Bölüm 11 | 
| 12 | Grup çalışması | Bölüm 12 | 
| 13 | Grup çalışması | Bölüm 13 | 
| 14 | Grup çalışması | Bölüm 14 | 
| 15 | Final sınavı dönemi | Tüm bölümler | 
| 16 | Final sınavı dönemi | Tüm bölümler | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Pahl, G. and Beitz, W., Engineering Design-A Systematic Approach, The Design Council, London, 1988 | 
|---|---|
| 2. Cross, N., Engineering Design Methods - Strategies for Product Design, John Wiley & Sons Inc., 2000. | |
| 3. Ulrich, K. T. and Eppinger, S. D., Product Design and Development, McGraw-Hill, 1995. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | 1 | 15 | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 2 | 35 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | X | ||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | X | ||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 242 | ||
