AKTS - İleri Mukavemet
İleri Mukavemet (MFGE418) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Mukavemet | MFGE418 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere şekil değiştiren katı cisimlerin mekaniği ile ilgili ileri konuları “cisimlerin mukavemeti” yaklaşımı ile öğretmektir. Öğrenciler ders boyunca öğrendikleri analiz teknikleri ile şekil değiştiren katı cisimler ile ilgili mühendislik problemlerine daha detaylı bir bakış kazanacaklardır. Dersin diğer bir amacı ise öğrenciye elastisite teoresi için gerekli altyapıyı vermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gerilme ve gerinme analizi, asal gerilme ve gerinmeler, genelleştirilmiş Hooke kanunu, gerinme enerjisi, akma kriterleri, düzlem gerilme ve gerinme problemleri, Airy gerinme fonksiyonu, kirişlerde simetrik olmayan eğilme ve kayma merkezi, dairesel kesitli olmayan çubuklarda burulma, Prandtlın mambran analojisi, enerji yöntemleri, temel yapı elemanl |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölüm 1: Gerilme analizi Gerilme tensörü, İç kuvvet bileşkeleri ve gerilme ilişkileri, Cisim içindeki gerilme değişimi, iki boyutlu gerilme durumu, İki boyutlu problemlerde asal gerilmeler ve maksimum kayma gerilmesi. | Bölüm 1 |
2 | Bölüm 1: Gerilme analizi Üç boyutlu gerilme durumu, Üç boyutlu problemlerde asal gerilmeler, İki ve üç boyutlu gerilmeler için Mohr dairesi. | Bölüm 1 |
3 | Bölüm 2: Gerilme ve Gerinme İlişkileri Gerinme tanımı, Uygunluk denklemleri, Bir noktadaki gerinme durumu, Genelleştirilmiş Hooke Kanunu. | Bölüm 2 |
4 | Bölüm 2: Gerilme ve Gerinme İlişkileri Gerinme enerjisi ve bileşenleri, Gerinme ölçümü. | Bölüm 2 |
5 | Bölüm 3: Elastisite Teorisinde İki Boyutlu Problemler Düzlem gerilme ve Düzlem gerinme problemleri. Airy gerinme fonksiyonu. Basit elastisite problemlerinin çözümü. | Bölüm 3 |
6 | Bölüm 4:Akma Kriterleri Akma ve kırılma hipotezleri, Maksimum kayma gerilmesi hipotezi, Maksimum şekil değiştirme enerjisi hipotezi, Oktohedral kayma gerilmesi teorisi, Maksimum asal gerilme teorisi, Mohr teorisi, Column-Mohr teorisi. | Bölüm 4 |
7 | Bölüm 5:Kirişlerde Eğilme Eylemsizlik momentleri, Asal eylemsizlik momentleri bilşenleri, Eylemsizlik momentleri için Mohr dairesi, Simetrik kesitli kirişlerde basit eğilme. Simetrik olmayan eğilme. | Bölüm 5 |
8 | Bölüm 5:Kirişlerde Eğilme Temel eğilme teorisi, Eğilme ve Kayma gerilmesi, Kayma merkezi. | Bölüm 5 |
9 | Bölüm 6:Burulma Dairesel kesitli çubuklarda burulma teorisi, genel burulma problemi çözümü, Dairesel kesitli olmayan çubuklarda burulma, Çarpılma, Prandtl’ın gerilme fonksiyonu. | Bölüm 6 |
10 | Bölüm 6:Burulma Mambran analojisi, İnce cidarlı açık kesitli elemanlarda burulma. | Bölüm 6 |
11 | Bölüm 7:Enerji Yöntemleri Karşıtlık teoremi, Castigliano’nun teorimi. | Bölüm 7 |
12 | Bölüm 7:Enerji Yöntemleri Virtual iş prensibi, Minimum potansiyel enerji prensibi. | Bölüm 7 |
13 | Bölüm 8:Malzemelerin plastik davranışı Plastik şekil değiştirme, Eksenek yüklenmiş elemanlardaki plastik şekil değiştirmeler ve kalıntı gerilmeler. | Bölüm 8 |
14 | Bölüm 8:Malzemelerin plastik davranışı Dairesel kesitli çubukların burulmasında plastik şekil değiştirmeler ve kalıntı gerilmeler. Simetrik eğilmede plastik şekil değiştirmeler ve kalıntı gerilmeler. | Bölüm 8 |
15 | Final sınavı dönemi | Bütün bölümler |
16 | Final sınavı dönemi | Bütün bölümler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ugural C. A. and Fenster S. K., Advanced Strength and applied Elasticity – 4th Edition, Prentice-Hall (2003) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Boresi A. P. and Schmith R.J., Advanced Strength of Materials – 6th Edition, Wiley, (2002) |
3. Beer P.F., Johnston E.R., DeWolf J. and Mazurek D., Mechanics of Materials, McGraw-Hill, (2008) | |
4. Oden J.T. and Ripperger E.A., Mechanics of Elastic Structures, Hemisphere Publishing Corp. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | X | ||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | X | ||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 87 |