AKTS - Nanoimalat
Nanoimalat (MFGE481) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nanoimalat | MFGE481 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nanoyapıların hızlı bir şekilde üretimine yönelik öğrencileri bilgilendirme, nano cihazların ve malzemelerin üretiminde kullanılan üretim metodları ile tanıştırma ve bunların medikal alanda kullanımları hakkında bigi sahibi yapmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Metalik nanomalzemelerin imalatı, karbon bazlı nanoyapıların imalatı, nanoyapılı sistemlerin daha küçük yapıların bir araya getirilmesi ile oluşturulması, karakterizasyon teknikleri ve diğer imalat yöntemleri, yakınlık etkisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metallik Nanoparçacık üretiminde sentetik yaklaşımlar | Bölüm 1 |
| 2 | Islak kimyasal işlemler, electrokimysal sentez | Bölüm 2 |
| 3 | Geçiş metal komplekslerinin dekompose oluşu, parçacık ölçek ayrıştırması | Bölüm 3 |
| 4 | Carbon nanomalzemelerin yapısı, Fullerenler, karbon nanofiberler, karbon nanotüpler | Bölüm 4 |
| 5 | Karbon nanotüp üretimi, Ark metodu, lazer aşındırma, CVD | Bölüm 5 |
| 6 | Karbon nanotüp üretimi, Ark metodu, lazer aşındırma, CVD | Bölüm 6 |
| 7 | Karbon kökenli malzemelerin biyomedikal uygulamalarda kullanımı, biyosensörler | Bölüm 7 |
| 8 | Nano-basım ve temas Teknolojileri | Bölüm 8 |
| 9 | X-ışını ve electron ışıma litografisi | Bölüm 9 |
| 10 | X-ışını ve electron ışıma litografisi | Bölüm 10 |
| 11 | Nano talaş kaldırma | Bölüm 11 |
| 12 | Biyo-mimetik ve biyo-moleküler tanıma, template kullanımı, electrik-alan ile oluşum, Langmuir-blodgett teknikleri | Bölüm 12 |
| 13 | Kolajen yapısal hiyerarşisi dokumühendisliğindeki uygulamaları | Bölüm 13 |
| 14 | Inorganik moleküllere bağlananan peptitler | Bölüm 14 |
| 15 | Polymer malzemeler kullanılarak yapılan nanoüretimler | Bölüm 15 |
| 16 | Final | Bütün bölümler |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Nano the Essentials, T. Pradeep, McGraw Hill |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. C. S. S. R. Kumar, J. Hormes, C. Leuschner, Nanofabrication Towards Biomedical Applications: Techniques, Tools, Applications, and Impact, Wiley-VCH (2005) |
| 3. Mark J. Jackson, Micro and Nanomanufacturing, Springer, 2007 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 5 |
| Ödevler | 2 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 11 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | X | ||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | X | ||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 15 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
