AKTS - Bilgisayar Programlama

Bilgisayar Programlama (CMPE102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama CMPE102 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı temel programlama kavramlarını C programlama dilini kullanarak sağlamak ve öğrencilere laboratuvar ortamında tecrübe kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Programlama kavramlarını öğrenmek
  • Laboratuvar ortamında programlama deneyimi kazanmak
  • Problem çözmek için algoritma geliştirmede deneyim kazanmak
Dersin İçeriği Programlama kavramları: veri tipleri, aritmetik ifadeler, atama ifadeleri; girdi/çıktı fonksiyonları; kütüphane fonksiyonları; seçme ve tekrarlı ifadeler; yerleşik veri saklama tipleri; kullanıcı tanımlı fonksiyonlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Programlamaya genel bakış, C dilinin yapı ve elementleri, değişken tanımlama ve veri tipleri, çalıştırılabilir ifadeler, aritmetik işlemler, çıktı formatlama
2 Kütüphane fonsiyonları, koşullu ifadeler
3 Eğer (if) ve bileşik ifadeler
4 Ardışık eğer (if) ve “Switch” koşullu ifadeleri
5 Tekrar ve döngü ifadeleri: “While” döngüsü
6 Tekrar ve döngü ifadeleri: “For” döngüsü
7 Tekrar ve döngü ifadeleri: ardışık ve “Do-While” döngüsü
8 Parametresiz ve parametreli fonksiyonlar
9 Girdi-çıktı parametreli fonksiyonlar ve göstergeler (pointers)
10 Girdi-çıktı parametreli fonksiyonlar ve göstergeler (pointers) devamı
11 1-boyutlu diziler ve dizi indexleme ve erişme
12 Dizi argümanları
13 Çok boyutlu diziler
14 Karakter sicimleri (String) ve ilişkili kütüphane fonksiyonları
15 Gözden geçirme
16 Gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Jeri R. Hanly, Elliot B. Koffman, “Problem Solving and Program Design in C”, Addison Wesley, 7th Edition, 2013.
2. Ali Yazıcı, Çiğdem Turhan, Fügen Selbes, “C Programming: Problem Book”, Atılım University, Department of Computer Engineering, 2004.
Diğer Kaynaklar 3. Problem Solving Using C Structured Programming Techniques, Yuksel Uckan, McGraw- Hill, 2nd Edition, 1999.
4. C: How to Program, H.M. Deitel, P.J.Deitel, Prentice Hall, 5th Edition, 2006.
5. "C Dersi: Programlamaya Giriş", Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. Web site of the book: http://www.cdersi.com
6. "C Dersi: Çözümlü Problem Kitabı", Fügen C. Selbes, Çiğdem Turhan, Gül Tokdemir, Nergiz E. Çağıltay, 2012. Web site of the book: http://www.cdersi.com

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 2 20
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini imalat teknolojileri ile ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi X
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği X
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama becerisi
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi
6 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi X
7 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri
8 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti X
10 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci
11 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık
12 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgili

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar 12 2 24
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 3 6
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 4 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 106