AKTS - Girişimcilik
Girişimcilik (MAN409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | MAN409 | Alan Dışı Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Son yıllarda girişimcilik dünyada pek çok kişinin küresel düşü haline gelmiştir. Ancak, bu insanların sadece küçük bir kısmı girişimciliğin önemini tam olarak idrak ederek düşlerini gerçeğe dönüştürmeye cesaret edebilmiştir. Her ne kadar yeni bir iş kurmak, tutku, kendine inanç, kendini motive edebilme, kendini adama ve cesaret gibi zor kazanılan belli bazı kişisel özellikler gerektirse ve işin oturması çok zaman alsa da, bu fedakârlıklar karşılıksız kalmamakta; beraberinde pek çok avantaj getirmektedir. Kendi işinin lideri olan girişimci yeni fikirler peşinde koşmakta ve bu fikirleri uygulamaya koyarak ekonomik büyümeyi ve gelişmeyi arttırmaktadır. Girişimcilik bir ülkenin ekonomik kalkınmasının en önemli girdilerinden birisidir. Bu dersin amacı, geleceğin girişimci adayları olan öğrencilere, girişimciliğin önemi, yeni iş kurma aşamaları, iş fikri oluşturma, girişimciliğin risk ve avantajları ve bu risklerin nasıl azaltılacağı hakkında temel bilgileri vermek ve girişimcilik konusunda teşvik etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Girişimcilik kavramının tanıtımı, girişimcilik kavramı ve tarihsel süreci, girişimci özellikleri, iç girişimcilik, yeni bir iş kurma, aile işletmeleri, kadın ve genç girişimciler, iş planı hazırlama aşamaları, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, girişimcilik fikrinin toplumda yaygınlaştırılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik Nedir? | Ders slaytları 1. Bölüm |
2 | Girişimci kimdir? Yönetici ve girişimci arasındaki farklar nelerdir? | Ders slaytları 2. Bölüm |
3 | Girişimcilik hakkında efsaneler | Ders slaytları 3. Bölüm |
4 | Türkiye’de girişimcilik | Ders slaytları 4. Bölüm |
5 | Girişimciliğin riskleri ve bu riskleri azaltma yolları | Ders slaytları 5. Bölüm |
6 | Yeni bir iş kurma aşamaları | Ders slaytları 6. Bölüm |
7 | İş fikirleri geliştirme | Ders slaytları 7. Bölüm |
8 | Ara Sınav | Ders slaytları 1-7 Bölümler |
9 | İş planı | Ders slaytları 8. Bölüm |
10 | Pazar araştırması ve pazarlama yönetimi | Ders slaytları 9. Bölüm |
11 | İnsan kaynakları planlaması ve yönetimi | Ders slaytları 10. Bölüm |
12 | Fizibilite çalışması ve üretim yönetimi | Ders slaytları 11. Bölüm |
13 | Finansal planlama ve yönetim | Ders slaytları 12. Bölüm |
14 | Yaratıcılık ve inovasyon | Ders slaytları 13. Bölüm |
15 | KOSGEB iş planı hazırlama | Ders slaytları 14. Bölüm |
16 | Final Sınavı | Ders slaytları 1-14 Bölümler |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ders notları, ders slaytları |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | |||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 126 |