AKTS - İş Hayatında Yaratıcılık
İş Hayatında Yaratıcılık (ART265) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş Hayatında Yaratıcılık | ART265 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı, yaratıcılığı geliştirebilme ve kullanabilme yetisini kazandırma. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yaratıcılık teknikleri; yaratıcılığın iş hayatımızda uygulanması; sektöre dışardan bakma ve eleştirme; sanat aracılığıyla yeni yaklaşımlar oluşturma; yenilikçi fikirler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı, 21. yüzyıl sektörlerinde yaratıcılık | |
| 2 | Yaratıcılık süreci ve ilham kaynağı oluşturmak | |
| 3 | Yaratıcı metodları besleme ve beslenme sonrası çıkarımları projeye uygulama (Yöntem) | |
| 4 | Bireysel veya takım halinde bir konuyu yeni bakış açısıyla değerlendirme üzerine proje geliştirme ve yöntemler | Proje geliştirme için ön hazırlık |
| 5 | Proje esnasında müşteri ya da ilgili krizleri aşabilme | |
| 6 | Proje sunumları ve öğrencilerin birbirlerini değerlendirmesi/eleştirmesi | |
| 7 | Proje Bütçe Çalışması / Satın Alma Teknikleri | |
| 8 | Ara Değerlendirme | |
| 9 | Konusunda uzman konuşmacıyla uygulamalı ders (Kısa bilgilendirme ve soru/cevap) | |
| 10 | Yaratıcı Strateji Geliştirme ve uygulama / Müşteri isteklerini anlama | |
| 11 | Fakültelerine göre belirlenecek önceden yapılmış proje/dava/reklam vb. bir çalışmanın yeniden analiz edilmesi / müşteri ihtiyaçlarını anlama | |
| 12 | Yapılan analizleri değerlendirmek ve yeni yaratıcı yaklaşımlar geliştirmek | |
| 13 | İş hayatında İletişim | Sonraki ders konusuna hazırlık |
| 14 | 4. Nesil Sanayi Devrimi ve yaratıcılık | |
| 15 | Genel eğitim dönemi değerlendirmesi | |
| 16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Harvard Business Review Press (2013). Kendinizi Yönetmek. Melis İnan (Çev.). İstanbul: Optimist Yayın Grubu. |
|---|---|
| 2. Gelb, M. J. (2000). Leonardo da Vinci Gibi Düşünmek: Yedi Adımda Deha. İstanbul: Beyaz Yayınları. | |
| 3. Gelb, M. J. (2004). Dehanızı Keşfedin: Tarihin En Devrimci 10 Aklı Gibi Düşünmenin Yolları. Handan Balkara (Çev.). İstanbul: Boyner Yayınları. | |
| 4. May, R. (1987). Yaratma Cesareti. Alper Oysal (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 2 | 10 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 10 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 22 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | |||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | |||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 2 | 4 | 8 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 6 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
