AKTS - İş Sağlığı ve Güvenliği
İş Sağlığı ve Güvenliği (IE443) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Güvenliği | IE443 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatları, iş sağlığı ve güvenliği temel prensipleri hakkında bilgi vermek, analitik çözümler üretebilen ve üretilen çözümleri sahada uygulayabilen, çalışma koşullarını ve çalışanların sağlığını koruyabilen ve bu konuda önerilerde bulunabilen kişileri yetiştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş sağlığı ve güvenliğine giriş, ilkeleri ve mevzuatı, işyerinde uygulanması gereken iş sağlığı ve güvenliği gereklilikleri, iş kazaları, risk değerlendirme ve İSG denetimleri, iş sağlığı ve güvenliğine proaktif bir yaklaşım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Prensipleri | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | |
4 | Risk Etmenleri / Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik, Ergonomik, Elektriksel, Psikososyal | |
5 | Ergonomi | |
6 | İş kazası ve Meslek Hastalığı Yönetimi | |
7 | Ara sınav | |
8 | İsg Eğitim Yönetimi | |
9 | Risk Değerlendirme Yönetimi | |
10 | Risk Değerlendirme Yöntemleri | |
11 | Acil Durum Yönetimi | |
12 | Kaza Araştırma, İnceleme ve Emniyet Sistemleri | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği Denetim Yönetimi | |
14 | ISO 45001 Yönetim Sistemi | |
15 | Öğrenci Sunumu | |
16 | Genel tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. [1] Phil Hughes, Ed Ferrett, Introduction Health And Safety At Work, Elsevier, 2005. |
---|---|
2. [2] John RIDLEY, Health And Safety in Brief, Elsevier, 2008. | |
3. [3] AC van der VYVER, Risk Management in The Mining Industry, University of Pretoria, 2011 | |
4. [4] Occupational Health and Safety Law No. 6331 and Regulations |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | |||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 125 |