AKTS - Bilgisayar Destekli Mühendisliğe Giriş
Bilgisayar Destekli Mühendisliğe Giriş (MFGE121) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Mühendisliğe Giriş | MFGE121 | 1. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | • Öğrencilere temel hesaplama ve programlama kavramlarının calculus ve mühendislik pratiği açısından öğretilmesi. • Öğrencilerin temel matematik ve Calculus’te işlenen konulara bilgisayar ile entegre olması. • Öğrencilerin ilerideki akademik ve profesyonel yaşamlarında kullanabilecekleri temel MATLAB® programlama ortamının öğretilmesi. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bilgisayar ve bilgisayar sistemlerine giriş, MATLAB® ortamı, temel işlemler, dizinler, vektörler ve matrisler, MATLAB®?la ileri matematik işlemleri, fonksiyonlar, grafikler, MATLAB® programlama, döngüler ve diğer komutlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar ve hesaplama sistemlerine giriş. | Ders Notları |
| 2 | MATLAB® ortamı, skaler aritmetik işlemler, operatör önceliği. | Ders Notları |
| 3 | MATLAB®’den yardım alma, “workspace” değişkenlerinin kaydı ve yüklenmesi, mat-dosyaları. MATLAB®’de kullanılan özel isimler ve sabitler. | Ders Notları |
| 4 | Değişkenler ve atama ifadeleri. MATLAB®’de değişkenlerin yönetimi. | Ders Notları |
| 5 | MATLAB®’de temel matematiksel fonksiyonlar. Trigonometrik, ters trigonometrik ve bazı sayısal fonksiyonlar. | Ders Notları |
| 6 | Vektörler ve matrisler. Doğrusal cebir’e giriş. | Ders Notları |
| 7 | MATLAB®’de vektör ve matris işlemleri. | Ders Notları |
| 8 | MATLAB®’de çizim. | Ders Notları |
| 9 | MATLAB®’de kullanıcı tanımlı fonksiyonlar ve m dosyaları. | Ders Notları |
| 10 | MATLAB® ’de programlama – Program akış kontrol yapıları. | Ders Notları |
| 11 | MATLAB® ’de programlama – Girdi ve Çıktı. | Ders Notları |
| 12 | MATLAB® ’de programlama – Yineleme ve diğer programlama komutları. | Ders Notları |
| 13 | MATLAB® ’de programlama – Yineleme ve diğer programlama komutları. | Ders Notları |
| 14 | MATLAB® ’de programlama –Programlama uygulamaları. | Ders Notları |
| 15 | Final sınavı dönemi | |
| 16 | Final sınavı dönemi |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Lecture Notes/Ders Notları |
|---|---|
| 2. Matlab Help Documentation/MATLAB® Yardım Dokümanı | |
| 3. Various sources from internet/İnternetten çeşitli kaynaklar | |
| 4. Introduction to MATLAB® for Engineers, McGraw Hill, William J. Palm, 2011. | |
| 5. MATLAB® Programming with Applications for Engineers, CENGAGE Learning, Steven J. Chapman, 2013. | |
| 6. MATLAB® - A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, Butterworth-Heinemann, Stormy Attaway, 2017 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | 4 | 20 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 11 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 3 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
