AKTS - Tedarik Zinciri Yönetimi
Tedarik Zinciri Yönetimi (MDES674) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetimi | MDES674 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Öğretim üyesinin onayı |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri tedarik zinciri yönetimi ve lojistik kavramlarına aşina hale getirmeyi ve onların böylesi sistemleri tasarlama ve analiz etme yetilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri yönetiminin amacı ve süreçleri; tedarik zinciri tasarlanması, değerlendirme ve ölçme modelleri; stratejik harekâtlarda eğilimler ve tedarik zinciri içinde lojistik uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ağı optimizasyon modellerine bir bakış | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
2 | Tedarik zinciri çözümlemelerini destekleyen bilgi teknolojilerindeki gelişmeler | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
3 | Optimizasyon modellerine dayalı erteleme stratejilerinin analizi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
4 | Satış ve harekât planlaması için veri- temelli metotlar | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
5 | Kar maksimizasyonu için fiyat ve yere duyarlı gelir modellerinin kullanımı. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
6 | Yüksek performanslı talep tahmin | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
7 | Perakende tedarik zincirinin oluşturulması | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
8 | Pazar tepki modellerine bir bakış | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
9 | Tedarik zinciri ve pazarlama stratejilerinin tüketici ürünleri şirketlerinde birleştirilmesi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
10 | Uygulama çalışması: Perakende satış firmasında ilk alım kararlarının optimizasyonu | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
11 | Uygulama çalışması: Kontyener kiralayan bir firmada dinamik kaynak planlaması | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
12 | Uygulama çalışması: Bir yiyecek üretim firmasında post-merger pekiştirmesi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
13 | Tedarik zinciri optimizasyonundan şirket optimizasyonuna | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
14 | Gelecek ile ilgili görüşler | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
15 | Genel gözden geçirme | - |
16 | Final sınavı | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Shapiro, J., Modelling the Supply Chain, Duxbury, 2001 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Simchi Levi et.al., “Designing and Managing Supply Chain, McGraw-Hill Higher Education, Second Edition, 2003 |
3. Bowersox D. J., D. J. Closs And M. B. Cooper, Supply Chain Logistics Management, Mcgraw-Hill Second Edition, 2007 | |
4. Chan C. K., And H.W.J. Lee Successfull Strategies In Supply Chain Management, Idea Publishing 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 10 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve temel bilimler alanlarındaki bilgileri uzmanlık seviyesinde anlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Mühendislik alanında güncel teknik ve yöntemlerle bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, kazanılan bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Alanıyla ilgili en son gelişmelerin de farkında olarak problemleri tanımlar, formüle eder ve çözümlerde yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler gelistirir. | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı arastırmaları tasarlar ve uygular, çalışma sonuçlarını ve elde ettiği verileri uzmanlık seviyesinde analiz eder ve yorumlar. | |||||
5 | Alanındaki uygulamaları, teknikleri, modern araç ve gereçleri uzmanlık seviyesinde kullanma becerisi kazanır. | |||||
6 | Bağımsız olarak özgün bir çalışma sürecini tasarlar, yürütür ve sonuçlandırır. | |||||
7 | Disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda çalışabilir, liderlik yapabilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir ve çözüm yaklaşımları geliştirebilir. | |||||
8 | Mesleki tüm etkinliklerde bilimsel, toplumsal, etik değerleri gözetir ve sorumluluk bilincini uzmanlık seviyesinde kazanır. | |||||
9 | Yaptığı akademik çalışmaların süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslar arası akademik ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktararak literatüre katkı sağlar, uzmanlık alanında çalışan topluluklar ve bilimsel çalışanlarla etkin iletişim kurar. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır. | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletisim kurar. | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |