AKTS - Sürekli Ortamlar Mekaniği Teorisi I
Sürekli Ortamlar Mekaniği Teorisi I (MDES678) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sürekli Ortamlar Mekaniği Teorisi I | MDES678 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere mekaniğin temel ilkelerini ve bu ilkeleri anlamak için gerekli matematiksel altyapıyı vermektir. Öğrenciler bu dersi alarak elastisite, plastisite, viskoelastisite ve biomekanik gibi ilere düzey derslere altyapı oluştururlar. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Tansör analizi ve entegral teoremleri; yer değiştirmenin kinematiği, gerinme tensörü, uygunluk şartı; maddesel türev, şekil değiştirme hızı, dönme ve girdap tansörleri; dış ve iç kuvvetler, Cauchy?nin ilkesi ve gerilme tensörleri; sürekli ortamların temel kanunları (kütle korunumu, süreklilik denklemi, lineer ve açısal momentum prensibi, hareket de | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İndis notasyonu, Matriks işlemlerinin indis notasyonu kullanılarak yapılması, Koordinat dönüşümleri. | Bölüm 1: Kartezyen koortinatlarında Vektörler ve Tansörler | 
| 2 | Vektör ve tansör işlemleri, Simetrik ve antisimetrik tansörler. | Bölüm 1 | 
| 3 | İkinci mertebeden olan tansörlerin asal değerleri ve asal yönleri. | Bölüm 1 | 
| 4 | Tansörlerin türevleri | Bölüm 1 | 
| 5 | Gerilme vektörü, Cauchy gerilme tansörü. Gerilme tansörünün küresel ve saptırıcı bileşenleri | Bölüm 1 | 
| 6 | Maddesel türev, Lagrangian ve Eulerian tanımlamaları, Yer değiştirme hızı ve dönme tansörü, Yer değiştirme gradyantı. | Bölüm 3: Yer değiştirme and Kinematik | 
| 7 | Green ve Cauchy yer değiştirme tansörleri, Gerinme tönsörü, Yer değiştirme tensörü gradyantı. Gerinme tensörü hızı. | Bölüm 3 | 
| 8 | Gerinme bileşenlerinin anlamları, yer değiştirme gradyantı tansörünün kutupsal ayrışımı, dönme ve germe tansörleri, Hacimsel değişim. | Bölüm 3 | 
| 9 | Sonsuz küçük hacim elemanının zamana göre değişim hızı, alan değişimi | Bölüm 3 | 
| 10 | Piola-Kirchhoff gerilme tansörleri (1. ve 2. tipleri) | Bölüm 3 | 
| 11 | Kütlenin korunumu | Bölüm 4: Genel ilkeler | 
| 12 | Momentum denklemleri | Bölüm 4 | 
| 13 | Enerji denklemi (Termodinamiğin birinci kanunu) | Bölüm 4 | 
| 14 | Bölüm 5: Bazı açıklayıcı örnekler | Bölüm 5 | 
| 15 | Genel gözden geçirme | - | 
| 16 | Final sınavı | - | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Malvern L. E., Introduction to Mechanics of Continuous Media, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey (1969) | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Fung Y. C., A First Course in Continuum Mechanics, Prentice- Hall, Englewood Cliffs, New Jersey (1977) | 
| 3. Chung T. J., Continuum Mechanics, Prentice- Hall, Englewood Cliffs, New Jersey (1988) | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 6 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 3 | 18 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
