AKTS - Doğrusal Programlama
Doğrusal Programlama (IE502) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğrusal Programlama | IE502 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere doğrusal programlamanın temel kavramları problem çözümlerinde kullanılabilmesi amacıyla öğretilecektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Simplex algoritması, doğrusal programlama, ikillik teorisi ve ekonomik anlamı, simplex, büyük-m, revize simplex, ikil-simplex yöntemleri, hassasiyet ve post-optimalite analizleri, doğrusal programlama için özel durumlar ve çözüm yaklaşımları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Optimizasyon, Doğrusal optimizasyon, matematiksel temelleri, modelleme ve örnekleri | |
| 2 | Optimizasyon, Doğrusal optimizasyon, matematiksel temelleri, modelleme ve örnekleri | |
| 3 | Vektörler, matrisler, eşzamanlı doğrusal denklem sistemleri | |
| 4 | Konveks kümeler ve konveks fonksiyonlar, polihedral küme | |
| 5 | Simpleks yöntemi: uç noktalar ve optimalite, temel mümkün çözümler. | |
| 6 | Simpleks yöntemi: Simpleks yönteminin anahtarı, geometrik motivasyonu, cebiri temel mümkün çözümler. | |
| 7 | Başlangıç çözümü ve sonlanma: temel başlangıç çözümü. | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Başlangıç çözümü ve sonlanma: yapay başlangıçlı çözümler. | |
| 10 | Başlangıç çözümü ve sonlanma: özel durumlar | |
| 11 | Özel simpleks uygulamaları: revize simpleks yöntemi | |
| 12 | Doğrusal optimizasyon optimalite koşulları | |
| 13 | Dualite: formülasyon ve primal-dual ilişkiler | |
| 14 | Duyarlılık: Dual simpleks yöntemi | |
| 15 | Duyarlılık: Parametrik analizler | |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Linear and non Linear Optimization Igor Griva, Stephen G.Nash, Ariela Sofer | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 6 | 10 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X | 
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | X | ||||
| 6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | X | ||||
| 11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | X | ||||
| 12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 4 | 4 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 4 | 16 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
